Jelentős összeget, 13,5 milliárd dollárt költöttek a cégek keresőmarketingre 2008-ban Észak-Amerikában. Ennek legnagyobb részét a találatelhelyezés és a keresőoptimalizálás (search engine optimization - SEO) tette ki, az összeg maradéka pedig olyan szolgáltatókhoz vándorolt, akik a kampányok szoftveres megvalósításában vettek részt. A Radar Search kutatócég által a keresőmotor-marketing szakmai szervezet (SEMPO) megbízásából készített felmérés szerint a költések jelenlegi arányai jelentős eltolódást mutatnak a fizetett találatok javára (88 százalék), miközben a SEO csupán 11 százalékkal részesedik az összegből. Ez a tendencia várhatóan megváltozik a jövőben, az internetezők ugyanis jobban kedvelik a természetes listázást, mint a fizetett találatokat, relevánsabbnak, elfogadhatóbbnak tartják, míg az előbbi megoldást egyszerű reklámnak vélik. Ennek okán a kereső által javasoltnál gyakrabban kattintanak a természetes találatokra. A keresőoptimalizálás hirdetői szempontból azért lehet érdekes, mert költséghatékony és minden keresőmotorral működik, továbbá egy optimalizált oldal nem csúszik lejjebb, ha a hirdető kevesebbet fizet, mint a szponzorált találatok esetén. Bár eredményei nem olyan látványosak, mint a fizetett találatoké, hosszabb távon is kiválóan működő megoldást jelent. A SEMPO szerint a keresőmarketing-költések emelkedni fognak az elkövetkező években, 2009-re a szervezet 14,7 milliárd dollárt jósol.