Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.
Budapesten őrzi vezető helyét kihasználtságban az Örs vezér téren található Sugár mozi, és bár a válság észrevehetően árérzékenyebbé tette a fogyasztókat, a látogatottságot mégis sikerült növelnie a főváros egyik legfiatalabb filmszínházának. Míg a két évvel ezelőtt megnyitott mozi kihasználtsága 2008. január és július közepe között 21,42 százalékos volt, idén már 25,25 százalékot ért el ugyanebben az időszakban. Eközben az egy előadásra eső nézőszámban is első helyen áll Budapesten, idén az első öt és fél hónapban már átlagosan 49,79 fő előtt peregtek a filmek, míg az előző évben ez csupán 42,02 fő volt. Az általános pénzszűke elsősorban abban nyilvánul meg, hogy mind magának a mozinak, mind a büféjének a forgalmát tekintve érezhetően népszerűbbek az akciós termékek, illetve előadások. Fekete Erzsébet, a mozit üzemeltető Fotexnet Kft. kereskedelmi vezetője szerint a jó eredmények egyik fő kulcsa az előadások időzítésének hatékony menedzselése. A nagy érdeklődésre számot tartó premier blockbusterekből általában két-három hét alatt kihozható a bevétel tetemes hányada, míg vannak olyan filmtípusok, amelyek nem mutatnak kiugró nézőszámot premier idején sem - ilyenek például a kifejezetten női nézőket vonzó romantikus vígjátékok -, ám sokkal hosszabb idő alatt futnak ki - mondta Fekete a Napinak. A négy, eltérő befogadóképességű teremmel működő mozi ezenkívül kiemelt figyelmet fordít a termek kihasználtságának koordinálására, folyamatosan figyelik és igyekeznek rugalmasan kezelni a foglalásokat, ha egy terem túl nagynak vagy túl kicsinek bizonyul a várható érdeklődéshez mérten, akkor változtatnak az előadások beosztásán. A reklámbüdzsék megvágása a Sugárnál is érezteti hatását, ugyanis csökkent a hirdetésekből származó bevétel. Fekete Erzsébet elmondta, hogy a nagyobb hirdetőiknek sokszor már nem éri meg a drága mozis kópiák legyártatása a reklámozáshoz. A Sugár azonban igyekezett erre is megoldást találni, és mára minden termet felszereltek digitális projektorokkal, amelyek segítségével minimális költséggel valósíthatók meg a reklámok, így a közelben működő kis- és középvállalatok számára is vonzóvá téve a Sugár mozi médiafelületét. Az év elején el is kezdték a saját hirdetésszervező tevékenységet. Bár a tavaszi és nyári időszak eddig szép eredményeket hozott a mozinak, és ez a kedvező látogatottság egészen augusztus végéig eltarthat, ám az ősz első hónapjában kisebb visszaesés várható. Hosszú távon egyelőre nem cél a digitális vetítések és a 3D-s technológiák felé való nyitás, a mozi számításai szerint az analóg vetítés ideje még korántsem csengett le. A jövőre vonatkozó célok közé sorolta a még szorosabb együttműködést a mozinak helyet adó Sugár üzletközponttal, illetve annak üzleteivel.