új hír érkezett
  • Kezdenek megjelenni a statisztikai adatok a június közepétől július közepéig tartó oroszországi labdarúgó-világbajnokságról. Úgy tűnik, a vendéglátó ország nagyságához és a világ legnépszerűbb sporteseményéhez illő számokról számolhatnak be a rendezők – derül ki a Moscow Times cikkéből. A beszámolók sorát Dmitrij Medvegyev miniszterelnök nyitotta meg, aki magas beosztásához illő óriási számmal állt elő. Eszerint a vébé meccseinek helyet adó 11 város összesen hárommillió külföldit látott vendégül a nagy esemény alatt.

    Fotó: AFP

    Oroszország legnagyobb pénzintézete, az állami tulajdonú Szberbank sem akart kimaradni a gigantikus adatok sorolásából. A külföldi bankokkal lebonyolított átutalások alapján a világbajnokságra látogató szurkolók összesen 1,5 milliárd dollárt költöttek el szórakozásuk közben. Ez több mint 414 milliárd forint, azaz majdnem teljesen fel lehetett volna belőle építeni a budapesti 4-es metrót. A bank adatai szerint a vébé körül zajló fesztivál központjának tekinthető moszkvai Nyikolszkaja ulica kereskedői 220 millió rubelt (közel egymilliárd forint) tehettek zsebere főként a kínai, a mexikói és az amerikai turistáknak köszönhetően.

  • Rekord félévét zártak az OTP Mobil fizetési megoldásai. A vállalat Simple by OTP alkalmazása tranzakciószám és volumen tekintetében is duplázott, a mobilfizetéses tranzakciók értéke júniusban már meghaladta az 1 milliárd forintot, de a cég online fizetési megoldása, a SimplePay is két és félszer akkora forgalmat bonyolított, mint 2017 első félévében - írja közleményében a bank.

    Az eNET piackutató adataira hivatkozva arról is beszámolnak, hogy van még tér a hazai online fizetési piacon a bővülésre: az elmúlt hat évben megtízszereződött a terület forgalma, néhány éven belül elérheti az 1000 milliárd forintos határt (ami még régiós szinten nem kimagasló, de előremutató a készpénzfüggő Magyarországon.)

    A Simple alkalmazásában 2017 első félévéhez viszonyítva több mint kétszer annyi, 1,2 millió tranzakció ment már végbe az idei évben. A tranzakciók 1,78 milliárd forintos értéke pedig volumenben is duplázódást jelentett. Az alkalmazáson belüli tranzakciók mellett a tavaly bevezetett érintéses mobilfizetés funkció a tavalyi 77 milliós, első féléves forgalomhoz képest idén már majdnem elérte az 5 milliárd forintot. (A parkolási szolgáltatásról itt írtunk részletesen.)

    A tavaly szeptemberben bevezetett Simple kártya számai pedig azt mutatják, hogy más bankok ügyfelei is előszeretettel használják a mobilfizetési megoldásunkat, hiszen 2018 első hat hónapjában közel 140 millió forint értékben vásároltak már vele. A vállalati szektor is állítólag jól fogadta az új fizetési rendszert: stratégiai együttműködést a MÁV Csoporttal, amivel újabb több százezer ügyfél számára vált elérhetővé a mentett kártyával való fizetés lehetősége. Jelenleg már több mint 4.000 online kereskedő fizetési felületét biztosítják.

  • Jönnek az okosabroncsok

    , 2018. július 18. szerda, 14:45

    A tűz után az emberiség második legrégebbi találmánya a kerék, amely ugyan apróbb változásokon átment, de lényegében változatlanul használjuk több ezer éve. Elég logikus is: venni kell egy kerek felületet, amit rögzíteni kell egy tengelyhez, annyi kritériummal, hogy elbírja azt, amit szállítanak "rajta".

    Ez a faékegyszerűség viszont nem jelenti azt, hogy ne lehetne az abroncsokat is fejleszteni, digitalizációs eszközökkel reformálni. Sőt, egyre inkább el is terjednek majd - a Hankook közleménye szerint - a gyártók és az előrejelzések alapján az intelligens abroncsok piaci részesedése világszinten 2025-re elérheti a 15 százalékot.

    Az intelligens abroncsok lényege, hogy képesek interaktívan kommunikálni az autóval - ilyen például a légnyomásmérő, amely jelzi a légnyomáscsökkenést az abroncsban. Az új generációs termékek egyik legfőbb feladata az adatgyűjtés: IoT eszközök, szenzorok, érzékelők vagy kamerák figyelik majd a terhelhetőséget, a kopást, az útviszonyokat és általában az abroncs állapotát.

    A fejlesztések nyomán az abroncsok összetétele, külső és belső kialakítása mellett megváltozik a karbantartás módja is. A Hankook mérnöke szerint a jövőben szilárdabb keverékekből készülnek majd a kerekek, mert védeniük kell a beépített érzékelőket és szenzorokat. Fontos lesz a tartósság, kopásállósága, ugyanis a jövőben az ABS (blokkolásgátló) és az EPS (elektromos szervokormány) rendszerek egyre kifinomultabbakká válnak, hiszen az önvezető autóknál kiemelten fontos a gyors reagálás és az érzékenyebb monitoring.

    Cserébe ez olyan kihívásokkal is jár majd, hogy árammal kell ellátni az abroncsokat, ami értelemszerűen nehezen oldható meg kilógó kábelekkel.