új hír érkezett
  • Itt a magyar autótulajdonosok új félelme

    Szabó Dániel, 2017. szeptember 25. hétfő, 11:41

    A magyar autótulajdonosok 90 százaléka lehetségesnek tart egy autós hackertámadást. A 18-59 éves lakosság több mint fele (55 százalék) szerint ráadásul a hackerek a jövőben még komolyabb veszélyt jelentenek majd az autósokra nézve - derül ki derül ki az NRC Kft. és a magyar navigációs sikercég, az NNG Kft. közös kutatásából

    Ráadásul az autóval rendelkezők 90 százaléka (megközelítőleg 2,2 millió magyar), az autóval nem rendelkezőknek pedig 80 százaléka (2,7 millió lakos) mondta azt, hogy egy ilyen támadás akár már ma is valós veszélyt jelent. De a kutatásban résztvevők magabiztosak, mindössze 18 százalékuk tartja magát tájékozottnak a témában.

    Pexels

    Ami a kutatás készítői szerint igazán megdöbbentő, hogy az autóval rendelkezők 63 százaléka (több mint 1,5 millió fő) úgy gondolja, hogy az ő autóját nem érheti hackertámadás. Valójában ez egyáltalán nem meglepő - ahogy arról korábban írtunk -, a hazai autóállomány átlagéletkora tavaly elérte a 13,9 évet, vagyis túlnyomóan még mindig öreg, kevés digitális megoldással rendelkező jármű fut a magyar utakon. A szakértők viszont azt állítják, hogy ez megtévesztő, mert valójában az autótulajdonosok által birtokolt járművek 77 százaléka rendelkezik olyan felszereltségi elemekkel, melyek kockázatot jelenthetnek. Ilyen például a lopásgátló rendszer, 44 százalék rendelkezik okos funkciókkal, 31 százalékukban van fedélzeti számítógép, 21 százalékuk pedig vezetést segítő funkcióval is rendelkezik. 

    Az NNG csoport részét képező Arilou Cyber Security (Arilou Ltd.) ügyvezető igazgatója, Ziv Levi szerint: sokan nem is gondolják, hogy milyen egyszerűen meg lehet hackelni egy autót, ehhez pedig még csak nem is kell, hogy felsőkategóriás legyen. A lopásgátló feltörésére akkor van lehetőség, ha a hacker az autótól 10-30 méterre tartózkodik, és kívülről-belülről ismeri az ilyen jellegű rendszereket. A navigációs rendszerek akár távolról is feltörhetők, és bár kritikus rendszerekhez ezeken keresztül nem lehet hozzáférni, az elérhető, hogy az eredeti cél helyett valami egészen más helyszínre navigálják a sofőröket.

  • A különböző közösségi platformokon töltött idő növelheti a depresszió és a magányosság érzését az emberben - derült ki a Facebook, a Snapchat és az Instagram használatát vizsgáló első kísérleti tanulmányból, amelyet a Journal of Social and Clinical Psychology című folyóirat közölt.

    A Pennsylvaniai Egyetemen dolgozó Melissa G. Hunt és kollégái arra a három közösségi platformra (Facebook, Snapchat és Instagram) összpontosították a tanulmányukat, amelyek a legnépszerűbbek voltak a vizsgálatba bevont 143 egyetemi hallgató körében - írja az Eurekalert tudományos hírportál alapján az MTI.

    Ha az ember a szokásosnál kevesebb időt tölt a közösségi platformokon, az jelentősen csökkenti a depressziót és a magányt. Ez a jótékony hatás különösen azoknál a résztvevőknél volt érzékelhető, akik depressziósabbak voltak a tanulmány kezdetén - mondta a kutató. Az eredmények ugyanakkor nem azt jelentik, hogy a 18-22 éves korosztály tagjainak teljesen ki kell zárniuk a közösségi oldalakat, de ezen applikációk használatának korlátozása hasznos lehet számukra.

    A közösségi médiával foglalkozó irodalmak egy része szerint a különböző platformok böngészése közben a felhasználók összehasonlítást végeznek. Amikor az ember mások életét nézi, különösen az Instagramon, könnyedén arra a következtetésre juthat, hogy mások élete sokkal menőbb vagy jobb mint a sajátja - magyarázza a kutató.

  • Claude Monet Le bassin aux nymphaés (Tavirózsás medence) című képe (képünkön) 31,8 millió dollárért (9 milliárd forintért) kelt el a Christie's impresszionista és modern festészeti aukcióján vasárnap New Yorkban - számolt be róla az artnewspaper.com művészeti portál alapján az MTI.

    Az aukció teljes bevétele 279,2 millió dollár (80 milliárd forint) volt, amely a tavalyi impresszionista és modern árverésen elért bevétel fele, és szakértők szerint a visszaesés egy piaci korrekciót jelez.

    A vasárnapi árverésen a vásárlók 61 kikiáltási tételre licitálhattak, ezek közül 51 kelt el, ami 85 százalékos eladási arányt jelent. Az eladatlan alkotások többsége is jelentős mű volt: Van Gogh 1887-es Coin de jardin avec papillons című képe és Pablo Picasso 1937-ből származó Femme au béret orange et au col de fourrure című festménye sem talált gazdára. Max Carter, a Christie's impresszionista és modern művészeti részlegének igazgatóhelyettese ugyanakkor úgy értékelte: a vásárlók érdeklődése töretlen, úgyhogy rövid időn belül ezek a képek is el fognak kelni.

    Monet 1919-ben festett Le bassin aux nymphaés (Tavirózsás medence) című képét egy ázsiai vásárló szerezte meg 31,8 millió dollárért. A francia impresszionista mester két további műve, a Jeune fille dans le jardin de Giverny (1888) és az Effet de neige a Giverny (1893) szintén az előzetes becslés szerinti áron kelt el. Előbbi 16 millió dollárért (4,6 milliárd forintért), utóbbi pedig 15,5 millió dollárért (4,4 milliárd forintért).

    www.artic.edu
  • Az úgynevezett carspotterek által, a közösségi oldalakra feltöltött fotók alapján készült egy érdekes kimutatás. Az Activity Superstore nevű cég, egy olyan statisztikát készített, amelyben 12 szuperautó-márkát gyűjtögeti fotók alapján - írta a hvg.hu.

    Az adatok alapján 148,1 millió szupersportautó-fotó került fel csak az elmúlt három évben az Instagramra és ebből 6,1 millió fotó készült Londonban. Eszerint a Harrods áruház környéke, a Park Tower Hotel és a Sloane Street Knightsbridge-ben a három olyan hely, ahol a legtöbb ilyen autót fotózzák a világon.

    A képek alapján második Moszkva 5,9 millió fotóval, a harmadik Los Angeles, 4 millióval, míg New York a negyedik 3,7 millióval, Dubai pedig az ötödik 3,65 millióval.

    A márkák rangsorát a Ferrari vezeti 53 millió feltöltéssel, majd a Lamborghini 48,1 millióval és a Porsche következik 43,1 millióval.