új hír érkezett
  • Hihetetlen, milyen sokan bedőltek a csalásnak

    Szász Péter, 2018. július 12. csütörtök, 11:52

    Vádat emeltek egy nő ellen, aki 248 embert csapott be és csaknem hetvenmillió forintot csalt ki tőlük kártérítésre és reklámszerződésre hivatkozva - írja az MTI.

    A nő 2017 januárja és októbere között vállalkozókat keresett meg telefonon. Az esetek egy részében hivatalos személynek adta ki magát és azt állította, hogy a minisztérium nagy összegű kártérítést ítélt meg a hívott gazdasági társaságának, ennek átutalásához "kártérítési fedezet" címén meghatározott összeget kért.

    Jellemzően több millió forintos kártérítést helyezett kilátásba és fellépése is igen határozott volt. Ezért többen fizettek.

    Máskor valótlanul állította, hogy a cége a sértettek vállalkozását reklámozza az interneten, amire korábban szóban vagy telefonon kötöttek szerződést, ezért a hirdetés díjának megfizetésére szólította fel őket. A valóságban azonban az általa megkeresett egyik cég sem kötött szerződést vele.

    A vádlott a pénzt mindig azonnal felvette, azt magára, nagy értékű gépjárművek bérlésére és nyaralásra költötte.


  • A különböző közösségi platformokon töltött idő növelheti a depresszió és a magányosság érzését az emberben - derült ki a Facebook, a Snapchat és az Instagram használatát vizsgáló első kísérleti tanulmányból, amelyet a Journal of Social and Clinical Psychology című folyóirat közölt.

    A Pennsylvaniai Egyetemen dolgozó Melissa G. Hunt és kollégái arra a három közösségi platformra (Facebook, Snapchat és Instagram) összpontosították a tanulmányukat, amelyek a legnépszerűbbek voltak a vizsgálatba bevont 143 egyetemi hallgató körében - írja az Eurekalert tudományos hírportál alapján az MTI.

    Ha az ember a szokásosnál kevesebb időt tölt a közösségi platformokon, az jelentősen csökkenti a depressziót és a magányt. Ez a jótékony hatás különösen azoknál a résztvevőknél volt érzékelhető, akik depressziósabbak voltak a tanulmány kezdetén - mondta a kutató. Az eredmények ugyanakkor nem azt jelentik, hogy a 18-22 éves korosztály tagjainak teljesen ki kell zárniuk a közösségi oldalakat, de ezen applikációk használatának korlátozása hasznos lehet számukra.

    A közösségi médiával foglalkozó irodalmak egy része szerint a különböző platformok böngészése közben a felhasználók összehasonlítást végeznek. Amikor az ember mások életét nézi, különösen az Instagramon, könnyedén arra a következtetésre juthat, hogy mások élete sokkal menőbb vagy jobb mint a sajátja - magyarázza a kutató.

  • Claude Monet Le bassin aux nymphaés (Tavirózsás medence) című képe (képünkön) 31,8 millió dollárért (9 milliárd forintért) kelt el a Christie's impresszionista és modern festészeti aukcióján vasárnap New Yorkban - számolt be róla az artnewspaper.com művészeti portál alapján az MTI.

    Az aukció teljes bevétele 279,2 millió dollár (80 milliárd forint) volt, amely a tavalyi impresszionista és modern árverésen elért bevétel fele, és szakértők szerint a visszaesés egy piaci korrekciót jelez.

    A vasárnapi árverésen a vásárlók 61 kikiáltási tételre licitálhattak, ezek közül 51 kelt el, ami 85 százalékos eladási arányt jelent. Az eladatlan alkotások többsége is jelentős mű volt: Van Gogh 1887-es Coin de jardin avec papillons című képe és Pablo Picasso 1937-ből származó Femme au béret orange et au col de fourrure című festménye sem talált gazdára. Max Carter, a Christie's impresszionista és modern művészeti részlegének igazgatóhelyettese ugyanakkor úgy értékelte: a vásárlók érdeklődése töretlen, úgyhogy rövid időn belül ezek a képek is el fognak kelni.

    Monet 1919-ben festett Le bassin aux nymphaés (Tavirózsás medence) című képét egy ázsiai vásárló szerezte meg 31,8 millió dollárért. A francia impresszionista mester két további műve, a Jeune fille dans le jardin de Giverny (1888) és az Effet de neige a Giverny (1893) szintén az előzetes becslés szerinti áron kelt el. Előbbi 16 millió dollárért (4,6 milliárd forintért), utóbbi pedig 15,5 millió dollárért (4,4 milliárd forintért).

    www.artic.edu
  • Az úgynevezett carspotterek által, a közösségi oldalakra feltöltött fotók alapján készült egy érdekes kimutatás. Az Activity Superstore nevű cég, egy olyan statisztikát készített, amelyben 12 szuperautó-márkát gyűjtögeti fotók alapján - írta a hvg.hu.

    Az adatok alapján 148,1 millió szupersportautó-fotó került fel csak az elmúlt három évben az Instagramra és ebből 6,1 millió fotó készült Londonban. Eszerint a Harrods áruház környéke, a Park Tower Hotel és a Sloane Street Knightsbridge-ben a három olyan hely, ahol a legtöbb ilyen autót fotózzák a világon.

    A képek alapján második Moszkva 5,9 millió fotóval, a harmadik Los Angeles, 4 millióval, míg New York a negyedik 3,7 millióval, Dubai pedig az ötödik 3,65 millióval.

    A márkák rangsorát a Ferrari vezeti 53 millió feltöltéssel, majd a Lamborghini 48,1 millióval és a Porsche következik 43,1 millióval.