új hír érkezett
  • Bárki úszhat a Duna Aréna nagy medencéjében vasárnaponként

    K. Kiss Gergely, 2018. szeptember 14. péntek, 13:30

    A jövőben vasárnaponként bárki használhatja a Duna Aréna versenymedencéjét.

    Az üzemeltető BP2017 pénteki tájékoztatása szerint a vendégek reggel 8 és délután 16 óra között próbálhatják ki a tavalyi világbajnokságon is használt medencét.

    "Hétköznap 11 és 14 óra között már eddig is nyitva tartottunk, de ebben az időben csak nagyon kevesen tudnak eljutni hozzánk. A BP2017 kiemelt célja, hogy a különleges épület különleges medencéit bárki kipróbálhassa, de figyelemmel kell lennünk arra is, hogy az edzések is zavartalanok legyenek" - idézi az MTI Balogh Sándor, a BP2017 gazdasági igazgatóját.

    Amennyiben lesz rá igény, nem zárják ki, hogy ezen a napon később a nyitvatartást is meghosszabbítják.

    A felnőtt belépő ára továbbra is 800 forint, míg az ifjúsági (25 éves korig) és a nyugdíjas úszójegy 500 forint.

    A fotó forrása: Napi.hu/Szabó Dániel.
  • A különböző közösségi platformokon töltött idő növelheti a depresszió és a magányosság érzését az emberben - derült ki a Facebook, a Snapchat és az Instagram használatát vizsgáló első kísérleti tanulmányból, amelyet a Journal of Social and Clinical Psychology című folyóirat közölt.

    A Pennsylvaniai Egyetemen dolgozó Melissa G. Hunt és kollégái arra a három közösségi platformra (Facebook, Snapchat és Instagram) összpontosították a tanulmányukat, amelyek a legnépszerűbbek voltak a vizsgálatba bevont 143 egyetemi hallgató körében - írja az Eurekalert tudományos hírportál alapján az MTI.

    Ha az ember a szokásosnál kevesebb időt tölt a közösségi platformokon, az jelentősen csökkenti a depressziót és a magányt. Ez a jótékony hatás különösen azoknál a résztvevőknél volt érzékelhető, akik depressziósabbak voltak a tanulmány kezdetén - mondta a kutató. Az eredmények ugyanakkor nem azt jelentik, hogy a 18-22 éves korosztály tagjainak teljesen ki kell zárniuk a közösségi oldalakat, de ezen applikációk használatának korlátozása hasznos lehet számukra.

    A közösségi médiával foglalkozó irodalmak egy része szerint a különböző platformok böngészése közben a felhasználók összehasonlítást végeznek. Amikor az ember mások életét nézi, különösen az Instagramon, könnyedén arra a következtetésre juthat, hogy mások élete sokkal menőbb vagy jobb mint a sajátja - magyarázza a kutató.

  • Claude Monet Le bassin aux nymphaés (Tavirózsás medence) című képe (képünkön) 31,8 millió dollárért (9 milliárd forintért) kelt el a Christie's impresszionista és modern festészeti aukcióján vasárnap New Yorkban - számolt be róla az artnewspaper.com művészeti portál alapján az MTI.

    Az aukció teljes bevétele 279,2 millió dollár (80 milliárd forint) volt, amely a tavalyi impresszionista és modern árverésen elért bevétel fele, és szakértők szerint a visszaesés egy piaci korrekciót jelez.

    A vasárnapi árverésen a vásárlók 61 kikiáltási tételre licitálhattak, ezek közül 51 kelt el, ami 85 százalékos eladási arányt jelent. Az eladatlan alkotások többsége is jelentős mű volt: Van Gogh 1887-es Coin de jardin avec papillons című képe és Pablo Picasso 1937-ből származó Femme au béret orange et au col de fourrure című festménye sem talált gazdára. Max Carter, a Christie's impresszionista és modern művészeti részlegének igazgatóhelyettese ugyanakkor úgy értékelte: a vásárlók érdeklődése töretlen, úgyhogy rövid időn belül ezek a képek is el fognak kelni.

    Monet 1919-ben festett Le bassin aux nymphaés (Tavirózsás medence) című képét egy ázsiai vásárló szerezte meg 31,8 millió dollárért. A francia impresszionista mester két további műve, a Jeune fille dans le jardin de Giverny (1888) és az Effet de neige a Giverny (1893) szintén az előzetes becslés szerinti áron kelt el. Előbbi 16 millió dollárért (4,6 milliárd forintért), utóbbi pedig 15,5 millió dollárért (4,4 milliárd forintért).

    www.artic.edu
  • Az úgynevezett carspotterek által, a közösségi oldalakra feltöltött fotók alapján készült egy érdekes kimutatás. Az Activity Superstore nevű cég, egy olyan statisztikát készített, amelyben 12 szuperautó-márkát gyűjtögeti fotók alapján - írta a hvg.hu.

    Az adatok alapján 148,1 millió szupersportautó-fotó került fel csak az elmúlt három évben az Instagramra és ebből 6,1 millió fotó készült Londonban. Eszerint a Harrods áruház környéke, a Park Tower Hotel és a Sloane Street Knightsbridge-ben a három olyan hely, ahol a legtöbb ilyen autót fotózzák a világon.

    A képek alapján második Moszkva 5,9 millió fotóval, a harmadik Los Angeles, 4 millióval, míg New York a negyedik 3,7 millióval, Dubai pedig az ötödik 3,65 millióval.

    A márkák rangsorát a Ferrari vezeti 53 millió feltöltéssel, majd a Lamborghini 48,1 millióval és a Porsche következik 43,1 millióval.