új hír érkezett
  • Ezt nem biztos, hogy tudta a Coca-Coláról

    Szepesi Anita, 2018. november 8. csütörtök, 16:00

    Ötven éve kezdődött meg a Coca-Cola magyarországi gyártása, azóta a vállalatcsoport mintegy 120 milliárd forintot fektetett be Magyarországon, ezzel az egyik legjelentősebb magyar élelmiszer-feldolgozó; termékeit 26 országba exportálja, beszállítóival együtt 13 000 munkavállalót foglalkoztat - közölte a társaság csütörtökön az MTI-vel.

    A Coca-Cola Company két magyarországi cége, a Coca-Cola Magyarország Szolgáltató Kft. és a Coca-Cola HBC Kft. tavaly összesen mintegy 119 milliárd forint árbevételt ért el. A gyártással foglalkozó Coca-Cola HBC árbevétele 2017-ben közel 10 milliárd forinttal haladta meg az egy évvel korábbi 106,9 milliárd forintot, adózott eredménye ugyanebben az időszakban 5,178 milliárd forintról 7,67 milliárd forintra nőtt.

    A Coca Cola HBC Magyarország 2012-ben kötött stratégiai partnerségi megállapodást a magyar kormánnyal, azóta több mint 20 milliárd forintot fektetett be Magyarországon, ezen belül csak tavaly 6 milliárd forintot. A társaság januárban jelentette be, hogy 50 százalékkal bővítette dunaharaszti gyártóbázisa alapterületét, ahol közép-európai legnagyobb gyártóbázisát tervezi létrehozni 2020-ra. Emellett a zalaszentgróti üzemben 1,8 milliárd forintos beruházással okosvíz (elektrolitokat tartalmazó ásványvíz alapú ital) gyártásába kezdett a cég.


    Napi.hu, Szabó Dániel

     

  • A különböző közösségi platformokon töltött idő növelheti a depresszió és a magányosság érzését az emberben - derült ki a Facebook, a Snapchat és az Instagram használatát vizsgáló első kísérleti tanulmányból, amelyet a Journal of Social and Clinical Psychology című folyóirat közölt.

    A Pennsylvaniai Egyetemen dolgozó Melissa G. Hunt és kollégái arra a három közösségi platformra (Facebook, Snapchat és Instagram) összpontosították a tanulmányukat, amelyek a legnépszerűbbek voltak a vizsgálatba bevont 143 egyetemi hallgató körében - írja az Eurekalert tudományos hírportál alapján az MTI.

    Ha az ember a szokásosnál kevesebb időt tölt a közösségi platformokon, az jelentősen csökkenti a depressziót és a magányt. Ez a jótékony hatás különösen azoknál a résztvevőknél volt érzékelhető, akik depressziósabbak voltak a tanulmány kezdetén - mondta a kutató. Az eredmények ugyanakkor nem azt jelentik, hogy a 18-22 éves korosztály tagjainak teljesen ki kell zárniuk a közösségi oldalakat, de ezen applikációk használatának korlátozása hasznos lehet számukra.

    A közösségi médiával foglalkozó irodalmak egy része szerint a különböző platformok böngészése közben a felhasználók összehasonlítást végeznek. Amikor az ember mások életét nézi, különösen az Instagramon, könnyedén arra a következtetésre juthat, hogy mások élete sokkal menőbb vagy jobb mint a sajátja - magyarázza a kutató.

  • Claude Monet Le bassin aux nymphaés (Tavirózsás medence) című képe (képünkön) 31,8 millió dollárért (9 milliárd forintért) kelt el a Christie's impresszionista és modern festészeti aukcióján vasárnap New Yorkban - számolt be róla az artnewspaper.com művészeti portál alapján az MTI.

    Az aukció teljes bevétele 279,2 millió dollár (80 milliárd forint) volt, amely a tavalyi impresszionista és modern árverésen elért bevétel fele, és szakértők szerint a visszaesés egy piaci korrekciót jelez.

    A vasárnapi árverésen a vásárlók 61 kikiáltási tételre licitálhattak, ezek közül 51 kelt el, ami 85 százalékos eladási arányt jelent. Az eladatlan alkotások többsége is jelentős mű volt: Van Gogh 1887-es Coin de jardin avec papillons című képe és Pablo Picasso 1937-ből származó Femme au béret orange et au col de fourrure című festménye sem talált gazdára. Max Carter, a Christie's impresszionista és modern művészeti részlegének igazgatóhelyettese ugyanakkor úgy értékelte: a vásárlók érdeklődése töretlen, úgyhogy rövid időn belül ezek a képek is el fognak kelni.

    Monet 1919-ben festett Le bassin aux nymphaés (Tavirózsás medence) című képét egy ázsiai vásárló szerezte meg 31,8 millió dollárért. A francia impresszionista mester két további műve, a Jeune fille dans le jardin de Giverny (1888) és az Effet de neige a Giverny (1893) szintén az előzetes becslés szerinti áron kelt el. Előbbi 16 millió dollárért (4,6 milliárd forintért), utóbbi pedig 15,5 millió dollárért (4,4 milliárd forintért).

    www.artic.edu
  • Az úgynevezett carspotterek által, a közösségi oldalakra feltöltött fotók alapján készült egy érdekes kimutatás. Az Activity Superstore nevű cég, egy olyan statisztikát készített, amelyben 12 szuperautó-márkát gyűjtögeti fotók alapján - írta a hvg.hu.

    Az adatok alapján 148,1 millió szupersportautó-fotó került fel csak az elmúlt három évben az Instagramra és ebből 6,1 millió fotó készült Londonban. Eszerint a Harrods áruház környéke, a Park Tower Hotel és a Sloane Street Knightsbridge-ben a három olyan hely, ahol a legtöbb ilyen autót fotózzák a világon.

    A képek alapján második Moszkva 5,9 millió fotóval, a harmadik Los Angeles, 4 millióval, míg New York a negyedik 3,7 millióval, Dubai pedig az ötödik 3,65 millióval.

    A márkák rangsorát a Ferrari vezeti 53 millió feltöltéssel, majd a Lamborghini 48,1 millióval és a Porsche következik 43,1 millióval.