új hír érkezett
  • Itt a magyar autótulajdonosok új félelme

    Szabó Dániel, 2017. szeptember 25. hétfő, 11:41

    A magyar autótulajdonosok 90 százaléka lehetségesnek tart egy autós hackertámadást. A 18-59 éves lakosság több mint fele (55 százalék) szerint ráadásul a hackerek a jövőben még komolyabb veszélyt jelentenek majd az autósokra nézve - derül ki derül ki az NRC Kft. és a magyar navigációs sikercég, az NNG Kft. közös kutatásából

    Ráadásul az autóval rendelkezők 90 százaléka (megközelítőleg 2,2 millió magyar), az autóval nem rendelkezőknek pedig 80 százaléka (2,7 millió lakos) mondta azt, hogy egy ilyen támadás akár már ma is valós veszélyt jelent. De a kutatásban résztvevők magabiztosak, mindössze 18 százalékuk tartja magát tájékozottnak a témában.

    Pexels

    Ami a kutatás készítői szerint igazán megdöbbentő, hogy az autóval rendelkezők 63 százaléka (több mint 1,5 millió fő) úgy gondolja, hogy az ő autóját nem érheti hackertámadás. Valójában ez egyáltalán nem meglepő - ahogy arról korábban írtunk -, a hazai autóállomány átlagéletkora tavaly elérte a 13,9 évet, vagyis túlnyomóan még mindig öreg, kevés digitális megoldással rendelkező jármű fut a magyar utakon. A szakértők viszont azt állítják, hogy ez megtévesztő, mert valójában az autótulajdonosok által birtokolt járművek 77 százaléka rendelkezik olyan felszereltségi elemekkel, melyek kockázatot jelenthetnek. Ilyen például a lopásgátló rendszer, 44 százalék rendelkezik okos funkciókkal, 31 százalékukban van fedélzeti számítógép, 21 százalékuk pedig vezetést segítő funkcióval is rendelkezik. 

    Az NNG csoport részét képező Arilou Cyber Security (Arilou Ltd.) ügyvezető igazgatója, Ziv Levi szerint: sokan nem is gondolják, hogy milyen egyszerűen meg lehet hackelni egy autót, ehhez pedig még csak nem is kell, hogy felsőkategóriás legyen. A lopásgátló feltörésére akkor van lehetőség, ha a hacker az autótól 10-30 méterre tartózkodik, és kívülről-belülről ismeri az ilyen jellegű rendszereket. A navigációs rendszerek akár távolról is feltörhetők, és bár kritikus rendszerekhez ezeken keresztül nem lehet hozzáférni, az elérhető, hogy az eredeti cél helyett valami egészen más helyszínre navigálják a sofőröket.

  • Soha nem volt ilyen kicsi a Északi-sark

    Szász Péter, 2018. február 21. szerda, 11:32

    Mindenidők legkisebb januári kiterjedésére hízott a tengeri jég az Északi-sark térségében az amerikai óceán- és légkörkutató intézet (NOAA) adatai szerint - írja az MTI.

    Az északi-sarki tengeri jég januári kiterjedése 9,4 százalékkal elmaradt az 1981-2010 között mért átlagos kiterjedéstől, és a feljegyzések 1979-es kezdete óta a legkisebb volt.

    Az antarktiszi tengeri jégmező is 17,4 százalékkal volt kisebb az 1981-2010-es átlagnál, ami a második legkisebb januári kiterjedés.

    Az intézet adatai szerint 2018 első hónapja a La Nina légköri jelenség hűtő hatása ellenére az ötödik legmelegebb január volt 1880 óta. 1977 óta az idei volt az egymást követő 42. január, és 1985 januárja óta az egymást követő 397. hónap, amikor az átlaghőmérséklet magasabb volt a 20. századi átlagnál.

    A januári hőmérséklet és csapadékmennyiség Óceánia térségében és Európában döntött rekordokat. Előbbi esetében mindenidők legmelegebb januárját jegyezték fel 1909 óta. Európában a második legmelegebb január volt idén 1910 óta, csupán 2007-ben volt melegebb az év első hónapja a kontinensen. Ausztriában és Franciaországban a legcsapadékosabb időjárást jegyezték fel több mint 35 éve.

  • Tálcán kínálta a pénzt a betörőnek

    Szász Péter, 2018. február 21. szerda, 10:05

    Egy kocsolai férfi bejelentést tett a rendőrségre, mert egy ismeretlen tettes egy januári napon a csukott, de be nem zárt kapuajtón keresztül bement a házának udvarába, majd megkereste az ablakpárkányon elrejtett kulcsot, amellyel bejutott a lakásba is. Az elkövető egy szekrényben elrejtett pénztárcából mintegy 700 000 forintot, valamint egy kabát mellényzsebéből további 500 forintot lopott el. Az elkövető távozáskor visszazárta az ajtót, a kulcsot pedig visszatette oda, ahol találta - írja a Police.hu.

    A rendőrök a nyomozás eredményeként azonosították a feltételezett elkövetőket, egy 20 és egy 24 éves helyi férfit. Mindkettejüket gyanúsítottként hallgatták ki.

    A lakás tulajdonosa három "klasszikus" hibát is elkövetett: nem zárta a kaput, az ajtó kulcsát egy könnyen megtalálható helyre tette és nagy mennyiségű készpénz tartott otthon.

  • A Falcon Heavy rakéta világszenzációt kiváltó kilövése után a Washington Post szerint az amerikai főváros közlekedési hatósága előzetes engedélyt adott a Musk-birodalomba tartozó Boring Company fúró vállalatnak, hogy a város északkeleti részén, egy McDonald's mögötti elhagyatott területen ásási munkálatokba kezdjen - írja a Quibit.

    Musk még 2017 júliusában jelentette be a Twitteren, hogy szóbeli engedélyt kapott a kormánytól a Hyperloop projekt megvalósítására, ami a New York-Philadelphia-Baltimore-Washington D.C. vonalon közlekedne, és a tervek szerint 16 személyes kapszulák egy légritkított csőben száguldanának az állomások között, akár 1200 km/h-s sebességgel. A jelenlegi 2 óra 45 perces vonatút így 29 percre csökkenne a két végállomás között.

    SpaceX Falcon Heavy rakéta  Képünk forrása: AFP photo/Jim WATSON

    A projektre áldását adta az Amerikai Innovációs Hivatal is, amelynek vezére Donald Trump tanácsadója és veje, Jared Kushner, valamint Maryland állam republikánus kormányzója, Larry Hogan is, aki már elkezdett intézkedni a szükséges engedélyekről – ha ugyanis Washingtonban tényleg elkezdődik a fúrás, akkor a következő állomás a marylandi Baltimore lehet.

    A Washington Post által megkérdezett szakértők szerint egy ilyen méretű alagút ásása sokkal lassabb és drágább lehet, mint azt Elon Musk képzeli (ő 6 és 7,5 milliárd dollár közé jósolja a költségeket), és ezt alátámasztva szívesen hivatkoznak a Tesla 3 csúszására, valamint Musk túlzó ígéretekre való hajlamára is.