A szervezet közölte, jóllehet a budapesti kerékpársávok forgalmi adatai szerint télen fele annyian használnak mikromobilitási eszközt, mint például nyáron, a közösségi kerékpárt használók számában nincsen lényeges visszaesés a hideg idő beköszöntével: míg júniusban havonta 366 ezres, addig idén októberben több mint 330 ezres utazást mértek - és ezzel a BKK számításai szerint csak októberben 46 ezer liter benzint spóroltak meg a kerékpárhasználók.
Közölték, bár télen körülményesebb és kevésbé komfortos a mikromobilitási eszközöket használni, több odafigyeléssel és tervezéssel az előnyei ugyanúgy érvényesülnek, mint más évszakokban.
A szövetség közleményében több praktikus tanácsot is ad a télen is kerékpározóknak: így például fontos a bicikli rendszeres karbantartása, tisztítása, olajozása, a sárhányó felszerelése, illetve az autókhoz hasonlóan, a téli gumi használta. Hozzátették: az útviszonyok megváltozása miatt a csúszós aszfalton a legjobb gumikkal is óvatosan kell közlekedni, s míg nyáron a könnyebb gurulás miatt érdemes keményebbre fújni a gumikat, télen kevesebb is elegendő, mert a laposabb gumi jobban tapad az úton.
Nappal is legyen világítás
Az első-hátsó világítás is elengedhetetlen, sőt kötelező, s mivel a borongós őszi-téli időben sokszor napközben is szükség van arra, hogy jól látszódjon a közlekedő, a szakértők a fényvisszaverő öltözék használatát is ajánlják, hasonlóan a vezeték nélküli irányjelzőkhöz, amelyek a kormányra szerelhető távirányítóval aktiválhatók, és anélkül jelezhető velük a kanyarodás, hogy a felhasználó akár csak egy kézzel elengedné a kormányt.
Télen, az autókhoz hasonlóan, a biciklivel is nagyobb követési távolságot kell tartani a csúszós úton, illetve jeges, havas időben a védett kerékpárút jobb választás, mint a felfestett bringasáv, már csak azért is, mert a hókotrók sok esetben éppen a kerékpárútra tolják a latyakot, havat - írják.
Hidegben még csúszósabbak a gumik
Egy újabb tanács szerint az elektromos rolleren nemcsak a közlekedőt kell védeni megfelelő ruházattal, hanem az akkumulátort is az extrém hidegtől, és számítani kell arra, hogy a roller teljesítménye hidegben lecsökken, kisebb lesz a hatótáv, és a tömör gumik hidegben és nedves úton még csúszósabbak lesznek.
Az elektromos kerékpároknál is érdemes odafigyelni az akkumulátor védelmére: a legfontosabb, hogy a töltöttsége ne menjen 20 százalék alá, illetve a nulla Celsius fok alatti hőmérsékleten ne parkolják huzamosabb ideig kültéren.
Legolvasottabb

Több mint százezren szavaztak, megvan az év szállodája

Nem fogja kitalálni, melyik Magyarország legforgalmasabb vasútállomása

Egy eltűnt atomkapszula után kutatnak országszerte

Ausztria kerítéssel védené magát, de nem a saját határán

25 százalékos béremelés helyett csak egy jókora pofont kapott a közszféra
