Business Talks '24
Üzleti konferencia
Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!
jegyét most.
Az elmúlt években a Google felhasználóinak problémát okoz, hogy nem látják a megfelelő találatokat a kereséseikre. Sokszor szponzorált linkek uralják a keresőmotor által kidobottt oldalakat, míg a tényleges találatok tele vannak rossz minőségű tartalmakkal, amelyeknek célja, hogy pénzt termeljenek az oldal tulajdonosának, ahelyett, hogy minőségi válaszokat adnának. Ezért aztán a felhasználók ügyeskedéshez folyamodtak, hogy megpróbálják megtalálni a számukra szükséges információkat a felesleges sallangok nélkül.
De a Google mellett még számtalan technológiai óriás vágja maga alatt a fát: a Facebook például hirdetett tartalmakkal árasztja el a felhasználók hírfolyamát, illetve az Amazon hanyatlását is a szponzorált, de rossz minőségű termékeket árusító oldalaknak köszönhetjük – írja a Business Insider.
A Google, az Amazon, a Meta és más technológiai cégek pénzzé tették a zűrzavart,
és az érdemi újítások helyett kétségbeesetten próbálják elnyerni a Wall Street befektetőinek kegyeit, miközben a kollektív online élményünk egyre romlik, hiszen bonyolultabbá válik az információkeresés, a vásárlás, és a kapcsolatteremtés.
De nem ez az első eset a történelemben, hogy egy vállalat megpróbálja feladni az alaptevékenységét. Vegyük például a General Electricet (GE), az amerikai gyáripar egykor hatalmas titánját. Amikor Jack Welch, a GE korábbi vezérigazgatója átvette a vállalat irányítását, olyan vállalkozások felvásárlásába kezdett, melyek végül majdnem elsüllyesztették az egész céget.
Az azóta eltelt évek alatt a GE a korábbi önmagának csontvázává zsugorodott, értéke 80 százalékkal csökkent. Ahelyett, hogy az alapvető termékek terén újított volna az ügyfelek igényei szerint, a GE egy második felvonást indított, miközben elpusztította fő üzletágát.
Bár a Meta nem élt át hasonló robbanást, de a GE jelentéktelenségbe süllyedése figyelmeztetésként szolgálhat Zuckerberg és társai számára.
Lehet ezt ésszel is csinálni
Az új technológia alaptermékbe való integrálásának azonban vannak olyan módjai, amelyek nem végződnek katasztrófával: a Netflix például sikeresen állt át a DVD-k postai küldéséről a streamingre, miközben több száz millió felhasználóra tett szert. Ez a váltás azonban azért lehetett sikeres, mert a felhasználói igények felmérése és az időzítés is tökéletes volt, így a Netflix úgy tudta tovább fejleszteni az alapvető termékét - a filmnézés lehetővé tételét -, hogy ez az élmény még jobbá váljon.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon, Redditen vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!