Így lehet vége a túlárazott mobilok korának

Bár az Apple soha nem hozza nyilvánosságra, hogy egyes modelljeiből mennyit tudott eladni, az Awin nevű online marketing cég friss kutatásából az derül ki, hogy az elmúlt évben nem a csúcsmodellek, hanem az olcsóbb "lebutított" készülék termelt komoly bevételt a cégnek. Azt is meg lehet kockáztatni, hogy ez a modell "mentette meg" a céget - írja az Apple Insider.
Szász Péter, 2019. szeptember 13. péntek, 16:35
Fotó: Getty Images - Stuart C. Wilson.

Az Apple - ahogy pár napja - tavaly is három modellt mutatott be. A csúcsot az XS és az XS Max jelentette, míg az XR-ből számos technikai újítást kihagytak. Míg az XS Magyarországon 400 ezer forinttól indult, a XR-ért "csak" 300 ezret kellett fizetni. A különbség a világon mindenhol szembetűnő volt.

Az Awin kutatása szerint az XR ezekkel a paraméterekkel már az értékesítés kezdetétől fogva drasztikusan felülmúlta drágább testvéreinek eladásait. Ebben szerepe volt annak is, hogy az XR kinézete alig különbözött a másik két modelltől, vagy akár az egy évvel korábbi X-től - olvasható a portálon.

A cég szerint a régebbi vagy olcsóbb modellek sikere a korábbi években is megfigyelhető volt: például 2018 januárjában sem az akkori csúcsmodell X húzta az eladásokat, hanem az olcsóbb 8 és a 2016-os, de még kínálatban tartott 7-es.

Az iPhone XR egyébként nem csak az Apple kínálatában számít kiugróan sikeresnek, hanem a teljes mobilpiacon belül is. Az elemzők szerint

az Apple az XR-nek köszönheti, hogy nem vesztett piacot az olyan gyártókkal szemben, mint például a Huawei vagy a Google.

A cég szerint ez a tendencia folytatódik, de most és 2020-ban az iPhone 11 lesz a favorit, szemben a sokkal drágább 11 Pro-val. Emellett a cég úgy döntött, hogy az XR-t is kínálatban tartja.

Bármilyen erős és értékes márka is az Apple, még ők sem tudták meggyőzni a fogyasztókat arról, hogy válasszák a jóval drágább és magasabb minőségű készülékeket. Ez pedig megmutatja, hogy milyen kihívások előtt áll a telekommunikációs szektor a következő években - véli a cég.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

Illiberalis, 2019.09.14 23:45

Ne féltsük a telefongyártókat, óriási a nyereségük a fogyasztók sznobizmusa miatt. Ma már az a menő, ha évente új modellre cseréljük a telefont, holott talán még 3-4 évig is hibátlanul működne...
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html