Az emberek rájöttek mire való az internet: pelenkavásárlásra

Folyamatosan nő a hazai e-kereskedelem, de azon belül is egyre elterjedtebb a háztartási fogyasztási cikkek online vásárlása. Idén eddig 130 ezer alkalommal vásároltak pelenkát, tisztítószereket és mobiltartozékokat az eMagtól - derül ki a cég kutatásából.
Szabó Dániel, 2017. július 13. csütörtök, 12:14

A dél-afrikai Naspers csoport érdekeltségébe tartozó eMag.hu megrendelései csaknem 40 százalékkal nőttek 2017 első felében, mint egy évvel korábban. A cég második negyedéves beszámolója szerint forgalma az elmúlt évben a piaci átlag háromszorosával nőtt a teljes hazai kiskereskedelmi szegmens mindössze 18 százalékos bővülése mellett.

A növekedésben komoly szerepe van annak, hogy a webshop ügyfeleinek növekvő vásárlási gyakorisága is sűrűsödik. A tavalyi év hasonló időszakához viszonyítva egy vásárló átlagosan 30 százalékkal több rendelést adott le idén.

Vidéken fogyasztási cikkek, a fővárosban a gépek fogynak

Az év első felében az eMag forgalmának közel 50 százalékát a nagy háztartási gépek, a televíziók és a mobiltelefonok adták, és 2017-ben eddig összesen 65 ezer darab televízió, tablet és mobiltelefon talált gazdára. Nagy háztartási gépeket főként a budapesti vásárlók rendelnek átlagosan termékenként 63 ezer forint értékben, a legkeresettebb eszközök közé pedig a fagyasztók- és hűtőszekrények, valamint a mosó- és szárítógépek tartoznak.

Az értékesített darabszám tekintetében viszont az első három termékkategória a pelenkák, a mosó- és tisztítószerek, valamint a mobiltelefon tartozékok voltak, amelyekből összesen több mint 130 ezer darabot vásároltak idén. A felmérésből kiderült, hogy a pelenkákat és kiegészítő árucikkeket főként vidékről és jellemzően 2 csomaggal vásárolnak, termékenként átlagosan 4100 forint értékben.

HOZZÁSZÓLÁSOK