Újabb ütést vinnének be a Google és társai ellen

A nagy technológia cégek pénzpiaci terjeszkedését zabolázná meg egy ötlet. Több nemzetközi szabályozó felvetette, hogy az óriáscégek adathasználati gyakorlatára szigorúbb szabályokat kellene bevezetni. Az elképzelés hasonló, mint ahogyan az Európai Unióban a bankoknak meg kell osztaniuk adataikat a fintech cégekkel, mindez az élénkebb versenyt hivatott támogatni.
Rácz Gergő, 2019. december 9. hétfő, 10:37
Fotó: Getty Images

A nagy technológia cégeket is arra kötelezné egy új javaslattervezet, hogy megosszák a pénzügyi szolgáltatásokat igénybe vevő ügyfeleik adatait a bankokkal és innovatív pénzpiaci szolgáltatókkal, mivel jelenleg indokolatlanul nagy versenyelőnnyel rendelkeznek - írja a Reuters.

A Financial Stability Board (FSB) nevű szervezet több ország pénzpiaci szabályozóját és felügyeletét tömöríti, köztük az Európai Központi Bankot (ECB) vagy a holland és a német jegybankokat. Az FSB legújabb jelentése szerint az olyan tech óriások, mint például a Google, az Alibaba, az Amazon vagy a Baidu felbecsülhetetlen értékű adathalmazokkal rendelkeznek, amelyek túlzott piaci fölényt biztosítanának nekik, amennyiben ezek a cégek komolyabban elkezdenének a pénzpiaci szolgáltatások terén terjeszkedni.

Több ismert márka, mint az Amazon, a Facebook, az eBay, az Alipay vagy a Google már kiváltottak az Európai Unión belüli pénzpiaci szolgáltatásokhoz szükséges licenceket, noha eddig még nem kezdtek el érdemben terjeszkedni ebben a szektorban. Ez azonban nyilván csak idő kérdése.

Az elképzelés sok tekintetben megegyezne az Európai Unióban már most is érvényben lévő szabályozással, aminek értelmében a bankoknak hozzáférést kell biztosítaniuk az ügyféladataikhoz a fintech vállalatoknak. Ez az egyszerűsítés az egyik legfontosabb alapja, hogy az olyan innovatív szolgáltatók, minta amilyen például a Revolut már Magyarországon is több száz ezres felhasználói bázisra tegyenek szert rövid idő leforgása alatt.

Ahogy az uniós szabályozásnál, a most felvetett globális újraértelmezésnél is a túlzott versenyelőny kiegyenlítése, a kis cégek piacra jutásának támogatása és végső soron a felhasználói igények szempontjából legjobb, minél élénkebb verseny elősegítése a deklarált cél.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

Mekelekke, 2019.12.09 13:03

Ezen óriási cégek árbevételének nagyobbik fele, vagy legalábbis jelentős része éppen az információ feldolgozásból és kereskedelemből származik, csak a naiv laikusok hiszik azt, hogy kizárólag a hirdetésekből élnek. Nem lesznek olyan hülyék, hogy lemondjanak a legzsírosabb falatról. Az EU amatőr próbálozásain meg csak röhögnek, hiszen számos módja van az effajta "korlátozások" kijátszásának.
Nevetséges vagdalkozás helyett nem ártanana időnként megkérdezni olyan szakembereket is, akik otthon vannak ezeken a területen, mert igen könnyű megszívatni ezeket az óriásokat, de nem ilyen amatőr módon.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html