Egy áprilisban írt, belső feljegyzés szerint ahelyett, hogy a Facebook csupán a felhasználók által követett oldalak bejegyzéseit helyezné előrébb a hírfolyamban, a TikTokhoz hasonlóan attól függetlenül fog posztokat ajánlani a Facebookot böngészőknek, hogy az adott tartalom honnan származik. Jelentős változás lesz még, hogy az évekkel ezelőtt különválasztott üzenetküldő alkalmazást, a Messengert, újra egyesítik a Facebook felületével.

A Mark Zuckerberg nevével fémjelzett Facebook célja, hogy az alkalmazás egy sokkal vizuálisabb élményt nyújtson a felhasználók számára, amit elsősorban még több videós tartalommal kívánnak elérni, illetve azzal, hogy a facebookozókat a bejegyzések privát üzenetben történő továbbítására ösztönözzék. Ennek érdekében az alkalmazás jobb felső sarkába kerül majd egy „bejövő üzenetek” doboz is, ami akkor került eltávolításra, amikor a Messengert és a Facebook felhasználói felületét elválasztották egymástól.

Zuckerbergék aggodalma a TikTokkal kapcsolatban nem alaptalan: a kínai, ByteDance mamutcég kezében lévő közösségi oldal a tavalyi év során 20 százalékkal nagyobb forgalmat generált, mint a Facebook, az iPhone-t használók pedig 78 százalékkal több időt töltöttek a kínai platformon, mint a Meta zászlóshajójának számító Facebookon.