Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

A családok 10-15 százalékának van tudomása arról, hogy a környezetében történt-e digitális bántalmazás (vagy annak kísérlete). Nem véletlen, hogy közel kétharmaduk (66 százalék) szeretné, ha gyermeke internetbiztonsági oktatásban részesülne, ám a szülők tudomása szerint csak a gyermekek harmada (32 százalék) vesz, vagy vett rész hasonló képzésben - derült ki a Vodafone Magyarország a magyar gyermekek digitális eszközhasználatával, illetve a biztonságos internetezéssel kapcsolatos szokásairól és attitűdjeiről készített kutatásból.

Eszerint a megkérdezettek 93 százaléka úgy véli, elengedhetetlen, hogy a szülők és a gyermekek korlátok nélkül, bárhol, bármikor elérhessék egymást. A vizsgált 200 háztartásban összesen 316 gyermek használ digitális eszközt; szinte minden megkérdezett háztartásban (96 százalék) van wifi és a családok egy ötödében valamilyen formában korlátozzák, hogy a gyermek mikor, és mennyit férhet hozzá az internethez.

Az internetes anyagok kontrolljával és a tartalom ellenőrzésével kapcsolatos válaszok ugyanakkor igen nagy eltéréseket mutattak. Bár a gyermek kora jelentősen befolyásolja a választ, a szülők fele kiemelten fontosnak tartja, hogy legyen valamilyen kontroll.

A kérdésekre adott válaszokból kiderült, hogy az iskolában a gyermekek 60 százaléka használ számítógépet, 46 százaléka interaktív táblát, de csak minden 10. iskoláskorú gyermek találkozik tablettel az oktatás során.

A kutatásban arra is rákérdeztek, hogy ünneplik-e a gyermeknapot, és ha igen, hogyan. A családok 93 százaléka együtt tölti az ünnepet, a legtöbben közös családi programmal (kirándulás, fagyizás, állatkert) lepik meg a gyermekeket, és százból mindössze 8 családban jellemző az ajándékozás.

Így készült a kutatás

A Vodafone Magyarország 2017. május 16. és 23. között végzett kutatása a magyar gyermekek digitális eszközhasználatával, illetve a biztonságos internetezéssel kapcsolatos szokásait és attitűdjeit vizsgálta. A telefonos felmérést a vállalat a Vodafone Family havidíjas lakossági ügyfelei körében folytatta le, a megkérdezett 200 ügyfél mindegyike közös háztartásban él legalább egy 2-18 év közötti gyermekkel, aki használ valamilyen digitális eszközt (mobiltelefont, tabletet vagy laptopot), aminek költségét a megkérdezett (szülő) fizeti.