Értik az idők szavát a banki ügyfelek

A GfK Digital Connected Consumer (DCC) kutatásának legfrissebb, 2017-es számai a mobil banki applikációk használatának számottevő növekedését mutatják - adta hírül a cég.
Domokos László, 2017. július 26. szerda, 11:59
Fotó: Napi.hu

A friss eredmények szerint a 15-59 év közötti internetezők 85 százalékának van okos telefonja, Ez az arány a 15-29 éves korosztályban pedig megközelíti a 100 százalékot.

A legdinamikusabb változást a pénzügyi alkalmazásoknál találták: a banki applikációt használók létszáma bővült legnagyobb arányban az elmúlt egy évben. A 2016-os arány a másfélszeresére nőtt, így ma már a 15-59 évesek 18 százaléka használ banki ügyek intézésére mobiltelefonos alkalmazást.

A banki alkalmazásokban leggyakrabban használt funkció az egyenleglekérés, a számlatörténet áttekintése, és az átutalás indítása. A használók nagy többsége aktív pénzügyi művelet végzésére is használja a mobiltelefonos lehetőséget.

A banki mobilappok használata legdinamikusabban a 40-49 éves korosztályban fejlődött, ahol is az okos telefonnal rendelkezők 27 százaléka használ ilyet - mondta Ertl András, a GfK Senior Product Consultant-ja.

Okos telefonnal rendelkezők aránya
ÉletkorArány (százalék)
15-29 év96%
30-39 év88%
40-49 év82%
50-59 év67%
Forrás: GfK Digital Connected Consumer 2017

HOZZÁSZÓLÁSOK