Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Manapság már mintegy 3,6 milliárd ember használja az internetet, ami nagyjából az emberiség fele, egészen pontosan 45 százaléka. A legtöbb felhasználó Délkelet-Ázsiában van, nem meglepő módon pedig Kína a világ legnagyobb online piaca.

A legnépesebb országban 721 millió nethasználót mértek, ami több mint duplája a harmadik helyezett USA-nak. A második helyet nem meglepő módon India (635 millió felhasználó) foglalja el, míg a top-5-be Japán és Brazília fért be. Az talán kevésbé meglepő, hogy az angol a legelterjedtebb nyelv a világhálón, amit a kínai és a spanyol követ.

Az internetre manapság egyre inkább mobilunkról csatlakozunk, gyorsan szorul vissza az asztali számítógépek, laptopok használata. Sokatmondó, hogy a mai fiatalság világszerte átlagosan napi 185 percet, azaz több mint három órát tölt a neten. Ennek nagy részét a Facebookon, amelynek immár közel kétmilliárd olyan felhasználója van, aki legalább havi egyszer használja a szolgáltatást.

Havonta kétmilliárdan látják legalább egyszer ezt a feliratot
Kép: Shutterstock

Ezeket a folyamatokat természetesen a kereskedelem is igyekszik kihasználni, így az előrejelzések szerint 2016 és 2020 között meg fog duplázódni az online vásárlások értéke. Ez nem meglepő, ha tudjuk, hogy a dél-koreaiak 43, míg a kínaiak 34 százaléka szokott online vásárolni.

Itthon is szép számokat produkál az e-kereskedelem: az eNet nyáron publikált felmérése szerint a felnőtt magyar internetezők 84 százaléka vásárol legalább egy évben egyszer online. Ezen felül egyre többen rendelnek külföldi webshopokból is. 2015-ben 1,5 millió fő, 2017-ben már 2,2 millió fő vásárol a neten külföldről is. Ezek után nem csoda, hogy az Auchan, a Tesco, a CBA és a társaik is mind a netre készülnek.

Egyszerűen nem bírjuk nélküle

Az Ipsos nemrég 23 ország 18 ezer internet felhasználóját kérdezte meg arról, hogy milyen lenne az életünk internet nélkül. Az eredmény bizony sokatmondó: a megkérdezettek 69 százaléka el sem tudja képzelni ezt az állapotot.

A legsúlyosabb arány Indiában jött ki, 82 százalék, míg a képzeletbeli dobogóra Dél-Afrika és Nagy-Britannia (egyaránt 78-78 százalék) fért fel. Nem meglepő Kína (77 százalék) negyedik helye, a térségünkből pedig csak Lengyelország került fel a listára, 72 százalékkal. Eszerint Mexikóban okozná a legkisebb pánikot az internet "lelövése", mindössze 50 százalék mondta azt, hogy nem tudja elképzelni életét a világháló nélkül.

Net nélkül nem megy?
Kép: Shutterstock

Bár Magyarországra a kutatás nem terjedt ki, az eNet azonban megkérdezte: a Z generáció tagjainak (a 8-22 éves korosztálynak) az otthon kényelméhez egyértelműen az internetezési lehetőség a legfontosabb, amiről semmiképp sem lennének hajlandóak lemondani (88 százalék). Ezt a második helyezett zenehallgatási lehetőség (44 százalék), és a harmadik helyen szereplő tisztálkodási lehetőség (meleg víz) (43 százalék) követi. Azaz az internetezés lehetősége kétszer olyan fontos a fiataloknak, mint a meleg víz.

A magyar Y generáció tagjai (a 23-37 éves korosztály) a netezők szerint elsősorban a tisztálkodási lehetőséghez ragaszkodnának (59 százalék), azonban ezt minimális különbséggel lemaradva követi a második helyen szereplő internetezési lehetőség (57 százalék).

Az eNet azt is megkérdezte, hogy miről lennének hajlandóak egy hónapra lemondani az internetért cserébe? 38 százalék a konyháról, főzésről; 27 százalék a tévézésről; 22 százalék az ágyáról; 20 százalék a zenehallgatásról; 19 százalék pedig még a meleg vízről (is).

Miért ragaszkodunk hozzá?

A kérdésre számtalan példát lehetne hozni a kapcsolattartáson át a vásárlásokig. Szerencsére segítségünkre van a Cumulus Media, melynek adatait a Világgazdasági Fórum osztotta meg oldalán. Az ott dolgozó szakemberek minden évben összeszedték, hogy egy perc alatt mi minden történik az interneten.

A 2017-es adatok szerint egy átlagos 60 másodperc alatt:

  • 3,5 milliószor keresünk Google-on
  • 900 ezren lépnek be a Facebookra
  • 16 millió szöveges üzenetet küldünk
  • 4,1 millió Youtube-videót nézünk meg
  • 342 ezer appllikációt töltünk le
  • 46 200 posztot töltünk fel az Instagramra
  • 452 ezerszer tweetelünk
  • 990 ezerszer választunk a Tinderen
  • 156 millió e-mailt küldünk
  • 40 ezer órányi zenét hallgatunk a Spotify-on
  • 50 hanggal irányítható eszközt veszünk az Amazonon
  • 120 új LinkedIn regisztráció
  • 15 ezer gif-et küldünk a Messengeren
  • 1,8 millió üzenetet küldünk a Snapchaten
  • 751 522 dollárnyi (mintegy 200 millió forintnyi) vagyon költünk el online
  • 70 017 órányit tévézünk a Netflixen