Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Először annyit láttam, hogy ketten hozzászólnak az AutoRoom oldalán egy bejegyzéshez. Aztán csengetett az sms, hogy 68 ezer forintom elment Facebook-hirdetésre - mesélte Tamás Zsolt, a pár hete elindított, autós tartalmakkal foglalkozó AutoRoom oldal üzemeltetője, a Tech2 hírportál főszerkesztője a portálnak.

Az eset szeptember 27-én történt, aznap jelezte a Facebooknak, hogy az akkor még csak két napos oldalán megjelent egy bejegyzés, amit nem ő töltött fel, és valaki ennek az ismeretlen tartalomnak a meghirdetésére kezdte el költeni a pénzét. Egy olyan kampányra, amit nem is ő indított el.

Az ismeretlenek azért költhették a pénzét, mert be volt kötve a bankkártyája a Facebookhoz. Ez teljesen szokványos az oldalak üzemeltetőinél, hiszen például a vállalatok így tudják népszerűsíteni a saját tartalmaikat, termékeiket. Mire panaszt tudott tenni, legalább fél óra elment, addigra 103 ezer forinton állt a számláló.

Hosszas levelezés után az ügyfélszolgálat is elismerte, szerintük is csalásról van szó. A szakértőik megvizsgálták az esetet. Közölték, hogy minden, az adott bejegyzésre elköltött pénzt visszafizetnek, és emellett javasolták egy friss bankkártya beszerzését, és a Facebook-fiók kétfaktoros hitelesítésének bekapcsolását is.

További részletek itt.

Fotó: Shutterstock/Kunst Bilder