Feketelista lesz a Vodafone-nál

A Vodafone új globális szabályokat vezetett be annak érdekében, hogy a vállalat megjelenései, hirdetései ne kerülhessenek egy platformra különböző gyűlöletbeszédekkel és hamis hírekkel.
Szabó Zsuzsanna, 2017. június 7. szerda, 19:45

A már hatályban lévő új szabályok egyértelműen rögzítik, hogy mit ért a Vodafone gyűlöletbeszéd és hamis híresztelés alatt. Mindezek alapján pontosan meg lehet határozni, hogy egy felület feketelistára kerüljön-e hirdetési szempontból, vagy sem - olvasható a mobilszolgáltató közleményében.

A reklámipar és az olyan digitális hirdetésszolgáltatók, mint a Google vagy a Facebook, olyan automatikus hirdetési technológiákat fejlesztettek ki, amelyek egy adott demográfiai kategóriában, algoritmusok segítségével érik el az internetfelhasználókat. Így válik lehetővé, hogy a hirdetések dinamikusan jussanak el egyéni weboldalakra és közösségi média csatornákra, azaz akármerre is megy a felhasználó, a hirdetések követik őket.

Az automatizmus veszélye

Az automatikus hirdetés néha viszont ártalmas eszközzé is válhat (például a sértő tartalmak melletti hirdetés). Az automatikus hirdetési technológiák ráadásul bevételt termelnek olyan felületeknek is, amelyek támogatják a gyűlöletbeszédet vagy a hamis híresztelést.

Így előfordulhat, hogy a Vodafone márkája - szándékától függetlenül -  olyan platformokon is megjelenhet, amelyek alapvetően ellentétesek a cég által vallott értékekkel és meggyőződésekkel, illetve akaratlanul finanszírozási forrást biztosít ezek számára.

Az új szabályozás biztosítja a mobilszolgáltató szerint, hogy a Vodafone hirdetései kizárólag olyan választott felületeken jelenhessenek meg, amelyekről a Google és a Facebook úgy véli, meglehetősen valószínűtlen, hogy ártalmas tartalmat hordozzon. A Vodafone és a globális ügynökségi hálózat (melyet a WPP vezet) rendszeresen felülvizsgálja ezeket az intézkedéseket, hogy biztosítani tudja az úgynevezett fehérlistás felületek megfelelő kiválasztását.

Nem hagyjuk!

A Vodafone Csoport vezérigazgatója, Vittorio Colao úgy vélte, a gyűlöletbeszéd és a hamis híresztelés aláássák a tisztelet és bizalom elvét, melyek közösségeket tartanak össze. A vezérigazgató leszögezte: "a Vodafone elkötelezte magát a sokszínűség és az inkluzivitás mellett, a vállalat pedig nagyra értékeli a demokratikus folyamatok és intézmények integritását, amelyek gyakran célpontjai a hamis hírek terjesztőinek. "Nem hagyjuk, hogy márkánkat ilyen sértő és káros tartalmakkal azonosítsák" - hangsúlyozta.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

napiszar, 2017.06.08 00:01

@hedviga: most úgy érzed a Kiskegyed egyik olvasói levelét olvastad?
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

hedviga, 2017.06.07 21:19

@napiszar: ..most úgy érzi, hogy a klotyón ül?
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

napiszar, 2017.06.07 20:29

1. ezeket az algoritmusokat általában el lehet téríteni.
a.) kívülről, zavaró inputokkal
b.) belülről, irányítottan

Mindkettő 1984-hez vezet.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html