Az eNET legfrissebb, 2019 májusában végzett online kutatása alapján a felnőtt magyar internetezők 89 százaléka, azaz közel 5,3 millióan használ okostelefont, ami 2017 áprilisa óta 800 ezerrel fős bővülésnek felel meg.

A felmérés továbbá arra is rámutatott, hogy az okostelefon-tulajdonosok 71 százaléka szinte sosem kapcsolja ki telefonját, 55 százalék éjszaka is maga mellett tartja, negyedük pedig még a mellékhelyiségbe is magával viszi azt.

A válaszadók által használt készülékek operációs rendszerét illetően továbbra is az Android a jellemző, aminek részesedése 2017 óta még tovább is bővült 78 százalékról 85 százalékra. A második legtöbbet használt operációs rendszer az iOS , csupán 11 százalékkal, a harmadik helyen pedig a Windows Phone szerepel 3 százalékkal.

A Samsung vezet

Az okostelefonmárkákat tekintve változatlanul a Samsung részesedése a legjelentősebb (jelenleg 34 százalék), amit a Huawei 23 százalékkal és az Apple 11 százalékkal követ. A kutatás megállapítja, hogy bár az elmúlt években a Huawei használati aránya nőtt a legnagyobb mértékben Magyarországon is, az Amerikai Egyesült Államok 2019 tavaszán tiltólistára tette a kínai céget, melynek következményeként egyebek mellett újabb készülékein a Google szolgáltatásait nem használhatta volna, ami az Android operációs rendszertől való megválást is jelentette volna. A szankciót viszont azóta visszavonták, így a kínai cég továbbra is használhatja azt okostelefonjai operációs rendszereként.

Mi alapján választunk mobilt?

Mindeközben a Huawei sem ült karba tett kézzel, saját operációs rendszert fejlesztett Harmony OS néven, amelyet különböző okoseszközökön lehet használni. A vállalat feltehetőleg a háttérben továbbra is fejleszti rendszerét (többek között saját alkalmazáspalettát építve), felkészülve az Egyesült Államok lehetséges jövőbeni szankcióira, amik a márkák rangsorában jelenleg betöltött második helyét is veszélyeztethetik.

Az eNET kutatása alapján a válaszadók számára okostelefon választásakor az ár (85 százalék) és a készülék tudása, technikai jellemzői (82 százalék) után az operációs rendszer a harmadik legfontosabb szempont (75 százalék), így kérdéses, hogy Android nélkül mennyire tartanának ki a vásárlók a Huawei mellett.

Nagyot nőtt a mobilinternetezők tábora

Wifin keresztül tízből kilenc okostelefon-használó szokott készülékén internetezni, számuk 2017 óta több mint 700 ezerrel emelkedett, 2019-re elérte a 4,9 milliót.

Mobilinternet esetében még jelentősebb volt a bővülés: okostelefonján mobilnetet a válaszadók 85 százaléka, azaz közel 4,5 millióan szoktak használni, 2017 áprilisa óta számuk több mint 1,7 millióval nőtt.

Az okostelefon-tulajdonosok körében egyre többen, egyre több online tevékenységre használják a telefonjukat, akár számítógép helyett is. Az okostelefonon napi szinten végzett legjellemzőbb online tevékenységek a böngészés (72 százalék), az online üzenetküldés alkalmazással (68 százalék) és a közösségi média oldalak látogatása (67 százalék).