Több profitot termelt a kínai telekommunikációs óriás

Csökkent a Huawei Technologies Co Ltd, kínai távközlési berendezés gyártó vállalat bevételének növekedési üteme az első fél évben, nyereségessége azonban javult.
Rácz Gergő, 2020. július 13. hétfő, 19:21
Fotó: Getty Images

Az értékesítési árbevétel 13,1 százalékkal 454 milliárd jüanra (64,90 milliárd dollár) nőtt az egy évvel korábbihoz képest, amikor 23,2 százalékos növekedést ért el a cég. A nyereségesség az idén 9,2 százalékra javult a tavalyi első félévi 8,7 százalékról - írja az MTI.

Az első féléves eredmény jobbnak bizonyult az első negyedévinél, amikor egy százalékkal nőtt 182,2 milliárd jüanra a Huawei bevétele, míg 2019 első negyedévében 39 százalék volt a növekedés. A nyereségesség az első negyedévben 7,3 százalékos volt, kisebb az egy évvel korábbi 8 százaléknál.

A Huawei beszámolójában nem adott meg darabsznám szerinti értékesítési adatokat okostelefon eladásaira. Az amerikai IDC piackutató cék kimutatása szerint a Huawei 2020 első negyedévében 17,8 százalékos piaci részesedéssel a második legnagyobb okostelefon gyártó volt a világon a Samsung Electronics után és az Apple előtt.

HOZZÁSZÓLÁSOK