Bárki számára ingyenesen használható, online platformon tette közzé a budapesti és Pest megyei plázák, hipermarketek és bevásárlóparkok látogatottsági adatait két hazai cég. A Helix Consulting és a CBRE Magyarország által közösen fejlesztett felület egyszerűen használható, az alkalmazásában csak ki kell választani a számunkra érdekes kereskedelmi egységet. A megjelenő, naponta frissülő táblázat színezése megmutatja, hogy a hét egyes napjain és óráiban mennyire nagy, vagy éppen alacsony az adott bevásárlóközpont forgalma.
Az alkalmazással bárki megtervezheti vásárlása időpontját, elkerülve a legzsúfoltabb órákat. Ugyanígy, ha valaki csak bizonyos időpontokban ér rá, megkeresheti, melyik hozzá közeli bevásárlóközpont a legkevésbé zsúfolt az adott időszakban. A felület használatával nemcsak rövidíthető az adott áruházban töltött idő, de jelentősen csökkenthető a koronavírus-fertőzés kockázata is.
A jelen pillanatban Európában egyedülálló, LocSight néven futó kereskedelmi-térinformatikai szolgáltatás mobiltelefonról is használható.
Az alkalmazás tetszik a kormánynak is, államtitkári szinten méltatják. "A koronavírus-járvány idején az emberélet megóvása az első. A családok megélhetésének biztosítása érdekében azonban a gazdaságot is működésben kell tartani. A plázák zsúfoltságát mutató LocSight rávilágít, mekkora jelentősége van az adatalapú innovációnak a járvány elleni küzdelemben is" - mondta György László, gazdaságstratégiáért és szabályozásért felelős államtitkár.
Legolvasottabb
Bejött az ukránok bábozása

Kerti kutak: szigorú szabályokra, fontos paraméterekre kell figyelni

Sajátos kivándorlás indulhat Németországból

Fájdalmas hírt közölt a Xiaomi mobilcég

Hiába indult meg minden mozdítható tanker dízellel Európába, Magyarországnak nem juthat a szállítmányból

Megváltozik a pénteki munkarend

A Gazprom ismét leállítja az Északi Áramlat 1 vezetéket

Akkugyártó nagyhatalom lesz Magyarország, de nagy árat fizetünk érte
