A Kering a közelmúltban belecsapott a digitális valuták világába, és a vásárlóknak lehetőséget adott arra, hogy kriptovalutával fizessenek a legnagyobb amerikai Gucci-üzletekben.

A márkát hamarosan a Balenciaga is követi, akik a BitPay speciális fizetési szolgáltatások keresztül fogadják majd a kriptovalutás fizetéseket. A szolgáltatás elindítás egyébként időszerű, ugyanis egyre több ügyfelük rendelkezik digitális valutával, akik szeretnék azokat felhasználni vásárlásaik során- írja a wwd.com.

A Louis Vuitton, a Gucci és a Hermés anyavállalata volt az egyik befektető a márciusban indított Haun Ventures nevű kriptoalapja mögött - árulta el Gregor Boutté, az ügyfél- és digitális vezérigazgató pénteken a vállalat digitális innovációval foglalkozó párizsi központjában tartott előadásán. A luxuskonszern emellett  1,5 milliárd dollárt fektetett be egy, a Web3 támogatását szolgáló alapba.

A vállalat a portálnak elmondta, jelenleg a "tesztelj és tanulj" megközelítést alkalmazzák, és folyamatosan figyelik a Gucci - amely 2 hete vezette be az opciót -, valamint a Balenciaga tapasztalatait, mielőtt eldöntenék, hogy kiterjesztki-e a fizetési rendszert más márkákra is.

Ez az egyik szépsége annak, hogy saját platformunk van: lehetővé teszi számunkra, hogy eldöntsük, milyen fejlesztéseket szeretnénk folytatni

- közölte a vállalat, amely tavaly a Balenciaga és a Bottega Veneta integrálásával befejezte az e-kereskedelmi tevékenységének internalizálását.

A portál szerint a Kering Ventures alapon keresztül a csoport kisebbségi befektetéseket eszközöl olyan start-up cégekbe vagy technológiákba, amelyek célja a jövő luxusvásárlóinak kiszolgálása.

A Kering egyébként tavaly társult a Cathay Capital befektetési cég által indított alappal, amely a fogyasztási cikkek és a kiskereskedelem területén nagy növekedési potenciállal rendelkező, korai fázisban lévő kínai vállalatokba fektet be.

"Kínával és a Web3 és a kriptovaluták témájával kapcsolatban úgy érezzük, hogy tanulnunk kell, ezért olyan emberekkel akarunk együtt dolgozni, akik jobban ismerik ezeket a területeket, mint mi, hogy képesek legyünk eszmecserét folytatni, és hogy segítsenek nekünk abban, hogyan alkalmazkodhatnak ezek a technológiák vagy régiók ehhez" - magyarázták.

A vállalat például a 3D-technológiát már a tervezés 30-40 százalékánál során beveti, mindeközben a metaversumba is beléptek már. A Gucci a Robloxon árulja Dionysus táskájának digitális változatát, a Balenciaga pedig az Epic Games Fortnite játékával működik együtt.

"Havonta 2,5 milliárd ember játszik videojátékokkal, akik ebben a metaversumban vannak, akik használják ezeket a platformokat és sok időt töltenek ezekben a virtuális világokban. Úgy gondoljuk, hogy ezek a virtuális világok egyre inkább elmerülnek és egyre inkább jelen lesznek az életünkben" - idézi a lap a Bouttét.