Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

A világon terjedő új koronavírus-betegség miatt egyre kevesebb olyan ország van, amelyik nehozna szigorú, az emberek helyváltoztatását korlátozó intézkedéseket. Kezdve a határok lezárásával, egészen a kijárási korlátozásokig számos tényező befolyásolja, hogyan és hova mennek az emberek. Bár az utcán tapasztaltak alapján mindenkinek lehet egy meggyőződése, hogyan hat a mikrokörnyezetére a járvány, a különböző kormányok pedig próbálják nyomon követni, hogy egy-egy nemzet hogyan engedelmeskedik a tilalmakhoz, eddig igazán pontos képet senki sem tudott adni a kialakult helyzetről. Most a Google összesítette a Maps szolgáltatásuk adatait, amely a felhasználók mozgása alapján értékelte a forgalom- és jelenlétcsökkenéseket.

A cég közlése szerint a Google Térképen aggregált és anonim adatokat használnak hagyományosan is, hogy megmutassák, mennyire zsúfoltak különböző helyek, segítve ezzel a forgalmi dugók azonosítását vagy egy helyi vállalkozás csúcsidejének meghatározását. A közegészségügyi tisztviselők szerint ez a típusú aggregált és anonim adat segítheti munkájukat, hiszen kritikus döntések alapját adják a Covid-19 elleni küzdelem során. A társaság ezért közzétette mobilitási jelentését országokra bontva, ami árulkodó arról, hogy mi változott az otthoni munkavégzés, a kijárási tilalmak és más, a világjárvány görbéjének ellaposítását célzó intézkedések nyomán. Ezeket a jelentéseket úgy alakították ki, hogy minél hasznosabbak legyenek, miközben betartják a szigorú adatvédelmi protokollokat és irányelveinket.

"A jelentés összesített, anonimizált adatokat használt a helyváltoztatások tendenciáinak feltérképezésére földrajzilag, olyan helytípusok szerint kategorizálva, mint például rekreációs helyek (pl. éttermek, mozik, színházak, stb.), élelmiszerboltok és gyógyszertárak, parkok, tranzitállomások, munkahelyek vagy lakóépületek. Több hét trendjét mutatjuk be, a legfrissebb adatok pedig az elmúlt 48-72 órán alapulnak. Miközben a látogatások százalékpontos növekedését vagy csökkenését ábrázoljuk, nem osztjuk meg a látogatások abszolút számát. Az emberek magánéletének védelme érdekében egyetlen ponton sem kerülnek elérhetővé személyes azonosításra alkalmas információk, például az egyén tartózkodási helye, elérhetőségei vagy mozgása" - közölte a szoftveróriás.

A Magyarországról szóló jelentés szerint több mint 40 százalékkal kevesebben mentek boltokba, de 66 százalékkal csökkent a mozik, színházak, éttermek látogatottsága is az átlagoshoz képest. Eközben viszont a parkokba, kutyafuttatókba csak 7 százalékkal kevesebb ember ment ki, ami nem mondható igazán nagy eltérésnek. A nagy forgalmi csomópontokat 53 százalékkal kevesebben keresték fel, ami egybe csenghet azzal, hogy a járvány miatti válságban sokan elveszítették a munkájukat, valamint a legtöbb cég home office-ra állt át. Ezt mutatja, hogy a munkahelyeken 32 százalékos a forgalomcsökkenés, miközben 10 százalékkal többen a lakóövezetekben vannak.