Már a Digi uralja a magyar piacot

Az Invitel felvásárlásának köszönhetően a Digi lett a legnagyobb hazai műsorterjesztő - hívta fel a figyelmet a hvg.hu.
Domokos Erika, 2018. július 21. szombat, 18:02

A valamivel több, mint 4 millió magyarországi háztartásban több mint 3,5 millió előfizetéses televíziós szolgáltatást vesznek igénybe. Az előfizetéssel nem rendelkező háztartások többségében a tető- vagy szobaantennával fogható digitális földfelszíni sugárzású adásokat nézik - írta a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (MNHH) legfrissebb televíziós gyorsjelentésére hivatkozva a portál. (Az NMHH májusi adatai a tíz legjelentősebb magyarországi műsorterjesztő önkéntes adatszolgáltatásán alapulnak és az előfizetéses televíziós szolgáltatások piacának mintegy 94 százalékát fedik le.)

A digitális előfizetéseken belül májusban 1,713 millióról 1,723 millióra nőtt a kábeltelevízióra vagy IPTV-re előfizetők száma. A vezeték nélküli (műholdas, parabola antennával fogható) szolgáltatást 815 ezren vették igénybe, a MinDig TV Extra szolgáltatásnak pedig 99,5 ezer előfizetője volt a hónap végén.

A vizsgált időszakban 51,3 százalékra emelkedett a digitális kábeltévére vagy IPTV-re előfizetők aránya. A vezeték nélküli előfizetések részesedése 27,2 százalékra, az analóg kábeltelevíziós szolgáltatásra előfizetők aránya pedig 21,5 százalékra csökkent.

2018 májusában a teljes, becsült piacra vonatkozóan és valamennyi technológiát figyelembe véve a Digi-csoport volt a piacvezető 30,4 százalékos részesedéssel. Őt követi a Magyar Telekom 27 százalékos, illetve a UPC 26 százalékos piaci részesedéssel.

A jelentésben szereplő szolgáltatók vezetékes előfizetéseinek száma májusban 2,445 millió volt, ezen belül az analóg előfizetések száma 721 ezerre csökkent.

A vezetékes szolgáltatások esetében a piacvezető Digi-csoport részesedése 30,1 százalék volt a hónap végén. Második helyen a Telekom állt 26,1 százalékkal, akit a UPC követett 25,4 százalékkal.

A vezeték nélküli szolgáltatások esetében is a legnagyobb szereplő a Digi-csoport 31,6 százalékos részesedéssel, második helyen a Telekom állt 29,6 százalékos, a harmadik helyen pedig a UPC 27,9 százalékos részesedéssel. 2018. május végén a MinDig TV Extra részesedése 10,7 százalék volt - írta a hvg.hu.

HOZZÁSZÓLÁSOK