Már tolakodás van a kínai médiaóriásért

Újabb vevőjelölt az amerikai kiskereskedelmi óriás Walmart is megvenné a Tiktok helyi üzletágát. Eddig a Microsoft tűnt a biztos befutónak.
Rácz Gergő, 2020. augusztus 28. péntek, 14:12
Fotó: Getty Images

Már nem csak a Microsoft szeretné megkaparintani a kínai hátterű TikTok amerikai érdekeltségét, az üzlet iránt a Walmart áruházlánc is érdeklődik - írja a hvg.hu.

A világ egyik legnagyobb kiskereskedelmi cége, a Walmart megerősítette, hogy felvásárolná a TikTok videomegosztó amerikai bázisát, hogy az app tovább működhessen az Egyesült Államok területén.

A Walmart nem az eddigi legkomolyabb versenyzőre, a Microsoftra rálicitálva, hanem vele együtt vásárolná fel a kínai szolgáltatás tengerentúli egységét.

A TikTok állítólag a kanadai, az ausztráliai és új-zélandi érdekeltségeit is értékesítené, miután Donald Trump rendeletet hozott, amely szerint a kínai app a jelenlegi tulajdonosi háttérrel szeptember 20-áig működhet az Egyesült Államokban.

A TikTok amerikai része hozzávetőlegesen 20-30 milliárd dollárt ér a piacon, de hogy pontosan mekkora összegért sikerül eladnia azt a pekingi ByteDance-nek, az egyelőre a jövő zenéje. A Walmart nem válaszolt arra a kérdésre, miként oszlanának meg a tulajdonjogok, ha a Microsoft rábólintana a lánc ötletére és a TikTok is belemenne abba.

A Walmart szerint az app biztosíthatná, hogy a vállalat erősítse az e-kereskedelemben betöltött szerepét. Az alkalmazásnak az USA-ban már 100 milliónál is több felhasználója van.

Korábban a Twitter, az Amazon és az Oracle is felmerült mint vevőjelölt.

HOZZÁSZÓLÁSOK