A Digi írásos válasza szerint a társaság kifejezett célja, hogy mihamarabb el tudja indítani a szolgáltatást, melynek előkészítésén jelenleg is nagy erőkkel dolgozik. Az idén tavasszal a médiában megemlített 200 toronyhoz képest már jelentősen bővült a jövőbeni hálózat - írták -, de pontosabb adatokat erről nem közöltek. Megerősítették, hogy a társaság országos és saját hálózat kiépítését választotta, "minőségi és kedvező ár/érték arányú" mobilszolgáltatása létrehozásához.

A Digi több mint két éve, 2014 szeptemberében az 1800 megahertzes (MHz) frekvenciatartományban 10 MHz-nyi blokk használati jogát nyerte el húsz évre 10 milliárd forintért a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) pályázatán. Az idén júniusban a 3600-3800 megahertzes frekvenciasávon 248 millió forintért újabb 20 MHz-nyi sávot vásárolt, szintén tenderen, ezzel már a teljes "frekvenciatorta" 5 százalékát birtokolja.

A Concorde Értékpapír Zrt. elemzője szerint alacsony árakkal jelenhet meg a mobilpiacon a Digi, amelynek hatására a mobilszolgáltatások ára csökkenni fog, Tunkli Dániel ugyanakkor úgy véli, hogy ez közel sem lesz olyan drasztikus és gyors ütemű, mint a társaság romániai megjelenése esetében volt. A Digi Romániában jó pár évvel később kezdte meg mobilpiaci működését, mint a többi piaci szereplő, a Vodafone-nal kötött együttműködés segítségével azonban elérte, hogy országos lefedettsége legyen és új hálózatot is kiépített. A vállalatcsoport Romániában a piac 11 százalékát birtokolja, míg a Telekom Romania részesedése 21, a Vodafone-é 37, az Orange-é pedig 31 százalék.

A vállalat a piacra lépéskor agresszív árazási stratégiát választott, így gyorsan tudta növelni az ügyfélszámot. Ebben az időszakban az egy ügyfélre eső átlagos árbevétel (ARPU) 1,6 euró volt. A 2,7 milliós előfizetői bázis elérését követően a Digi 3 euróra növelte az ARPU-t 2015-ben, amely még mindig csak fele akkora, mint a versenytársak értékei, a vállalat 2016-ban 4 eurós egy ügyfélre jutó átlagos árbevételt kíván elérni.

A stratégia hasonló lehet Magyarországon is, ugyanakkor eltérés, hogy itt jelenleg egyik - már piacon lévő - szereplő sem szándékozik a Digivel együttműködni, így az országos lefedettség elérése nem olyan egyszerű, mint Romániában volt - vélekedik az elemző. Hozzáteszi, hogy emellett az ügyfelek sokkal kevésbé árérzékenyek a magyar piacon, ugyanakkor előnyben részesítik a minőségi szolgáltatást. Nem a Digi az első, amely Magyarországon extrém alacsony árakkal igyekezett piaci részesedést szerezni, mind a Tesco mind a Blue mobile hasonló stratégiát követett, ám nem jártak sikerrel, e vállalatok szolgáltatásai nem voltak jelentős hatással a három nagy piaci szereplőre. Lényeges ugyanakkor, hogy a Digi rendelkezik vezetékes szolgáltatásokkal Magyarországon, így a vállalat jó pozícióban van ahhoz, hogy a mobil szolgáltatása a jelenlegi ügyfélkörben népszerű legyen.

A Digi 2006-ban lépett a magyarországi telekommunikációs piacra. Jelenleg a harmadik legnagyobb szereplő a körülbelül 3 millió felhasználót számláló vezetékes hangszolgáltatási piacon, részesedése 11,1 százalékra tehető. A vezetékes szélessávú internet szolgáltatásban 15,2 százalékos piaci részesedéssel rendelkezik, így szintén a harmadik szereplő a Magyar Telekomot és a UPC-t követve.