Milyen legyen a jövő bankja? Új felmérés érkezett

Jól látszanak a fő fejlesztési prioritások a pénzintézetek számára a GfK Financial Intelligence kutatása által górcső alá vett úgynevezett LEC-ek vizsgálata alapján. A Leading Edge Consumer (LEC) csoport ragjai magukon viselik a jövőbeli viselkedés, fogyasztás jegyeit, véleményükkel pedig képesek a piacot is befolyásolni.
Domokos László, 2017. május 30. kedd, 10:58

E fogyasztók számára az etikus befektetési gyakorlat a legfontosabb, azaz értéket képvisel az, ha egy pénzügyi szolgáltató transzparens módon kommunikálja etikai elveit, melyek mentén befektetéseit kezeli. Számukra a másik magasan jegyzett innovációt a mobil környezetben történő pénzügyi termékösszehasonlítás elérhetősége jelenti - adta hírül a GfK friss felmérése alapján.

Jól látható az is, hogy a biometrikus, azaz ujjlenyomatos vagy arcazonosításon alapuló pin-helyettesítő autentikációnak már eljött az ideje. A LEC-ek már kezdik felismerni a bitcoin és hasonló kriptivaluták adta befektetési lehetőségeket, a peer-to-peer, azaz bankokat mellőző pénzügyi befektetési megoldásokat, és a Facebookon történő utalás fontosságát - igaz, az utóbbit viszonylag hátra sorolták.

A LEC-ek véleménye szerint immár kötelező elem lehetne a mobiltelefonnal történő fizetés, és nyitottságuk mellett érettek is a virtuális asszisztensek igénybevételére a pénzügyek intézésénél.

HOZZÁSZÓLÁSOK