Nagy elismerést kapott a Vodafone

A Vodafone Magyarország immár harmadjára nyerte el az AON által meghirdetett Legjobb Munkahely díjat. Tóth Zsuzsanna, a Vodafone Magyarország HR vezérigazgató-helyettese szerint a díj igen komoly elismerést jelent a Vodafone számára. A szakemberrel arról beszélgettünk, milyen munkahely a Vodafone.
Szabó Zsuzsanna, 2016. október 29. szombat, 14:32

Az AON Legjobb Munkahely Program felmérésében 2016-ban 91 vállalat 44 ezer dolgozója mondta el véleményét munkahelyéről, amely alapján három kategóriában - kis-, közép- és nagyvállalat - hirdettek győzteseket. A nagyvállalatok közt a Vodafone Magyarország immár harmadszor (2011, 2014, 2016) nyerte el a Legjobb Munkahely díjat. A díj igen komoly elismerést jelent a Vodafone számára, amelyre a vállalat nagyon büszke, hiszen ez a dolgozók elégedettségét mutatja - mondta el a Napi.hu-nak Tóth Zsuzsanna a Vodafone Magyarország HR vezérigazgató-helyettese, aki szerint az ilyen külső felmérések jól megmutatják, hogy hol áll a vállalat a magyar munkaerő- és munkáltatói piacon.

Az AON Legjobb Munkahely Program felmérése azt mutatta, hogy a magyar dolgozók sokkal határozottabbak, magabiztosabbak lettek a munkahely váltást illetően, jobban bíznak abban, hogy könnyebben találnának munkát, mint egy évvel korábban: idén a válaszadók 48 százaléka nyilatkozott úgy, hogy nem fél kimenni a munkaerőpiacra, ami jelentős emelkedést jelent a korábbi évekhez képest. Ezzel párhuzamosan gyengült a kötődés a jelenlegi munkahelyükhöz, 38 százalékuknak egyáltalán nem okoz lelki válságot a váltás.

A Vodafone esetében - miután a vállalat több területen is jelen van - a munkaerő fluktuációja ágazatonként változik. Bár arányait tekintve a munkaerő lecserélődése a Vodafone-nál is viszonylag magas, de az adott területeket összehasonlítva az átlagtól általában elmarad és csökkenő tendenciát mutat - mondta el Tóth Zsuzsanna, aki példaként a call centereket és a kiskereskedelmi ágakat említette, ahol jelentősen elmarad ez a mutató az adott terület átlagától. Természetesen a Vodafone egyik célja, hogy javítson ezeken a mutatókon, amin - a szakember reményei szerint - egy ilyen díj, amit most a vállalat elnyert, szintén segíteni fog. Kecsegtető tényként említette meg továbbá, hogy míg Magyarországon a dolgozói elégedettség 61 százalékon van, a Vodafone-nál 80 százalék feletti ez a mutató.

A munkaerőhiány szelét már a Vodafone is érzi

Az egyre több ágazatban jelentkező munkaerőhiány problémáját a Vodafone is kezdi érezni: Tóth Zsuzsanna szerint a Vodafone most ott tart, hogy az üres pozíciókat még be tudják tölteni, de egyes speciális szaktudást igényelő munkakörökre (technológiai szolgáltatásokat értékesítő munkakörök, expert sales) egyre több időbe telik megtalálni a megfelelő szakembereket.

Erre a problémára megoldást jelenthet az egyetemekkel való együttműködés - mutatott rá Tóth Zsuzsanna, aki elmondta, hogy a Corvinus mellett a Budapesti Műszaki Egyetemmel (BME), az Óbudai Egyetemmel és a Miskolci Egyetemmel is erősíti az együttműködését a cég.

Egyre vonzóbb

A most elnyert díj tovább erősítheti a Vodafone vállalati és munkahelyi értékét is a piacon, mellyel a fiatalok - és egyéb más korosztályba tartozó tapasztaltabb szakemberek - számára is vonzóbb munkahellyé válhat a cég - jegyezte meg Tóth Zsuzsanna. A friss diplomás tehetségeket a cég jelenleg egy úgynevezett Discover elnevezésű két éves fejlesztési programmal igyekszik megnyerni, az eddigi tapasztalatok alapján sikerrel. Tóth Zsuzsanna szerint a fiatalok számára nem csak az iparág a vonzó ugyanis, hanem az is, hogy ez a program arra biztosít lehetőséget, hogy a résztvevő maga döntse el, milyen projektben szeretne részt venni, így a két év alatt több területen is kipróbálhatja magát. A program vonzerejét növeli, hogy két év után egy újabb két éves vodafone-os kiküldetésre is lehet pályázni - tette hozzá.

A tapasztaltabb munkaerő körében inkább a Vodafone jó neve a vonzó Tóth Zsuzsanna szerint, ami sokat tud segíteni a megfelelő emberek megtalálásában és későbbi megtartásában is.

Szeretik a külföldiek is

A Vodafone Magyarország a külföldiek szemében is nagyon vonzó - mondta el lapunknak a Vodafone HR vezérigazgató-helyettese. Ennek az lehet a magyarázata, hogy a magyar az egyik legdinamikusabban növekvő piac. Bár a Vodafone-országokhoz képest a magyar leányt kis-közép méretűnek lehet tekinteni, a piac nagyon gyorsan, dinamikusan fejlődik és sok fejlesztésnek lehet Magyarország az első piaca. Emiatt a külföldiek is örömmel jönnek ide. Magyarország jó karrierlépcsőnek számít - tette hozzá.

Bérezés szempontjából a Vodafone arra törekszik, hogy versenyképes juttatási csomagot biztosítson - erre szükség van, hogy a vállalat a legjobbakat be tudja vonzani - mondta Tóth Zsuzsanna. Vannak ugyan területek, amelyeknek az értéke az utóbbi időben nagyon megnövekedett - például a big data tudást igénylő területek, konkrét megoldások értékesítése (solution sales), mérnöki és értékesítési képesség kombinációját igénylő pozíciók, digitális marketing -, de minden egyes területen egy megfelelő piaci szintet kell a vállalatnak képviselnie, különben nem tudja a legjobb szakembereket felvenni. A jelenlegi ösztönző csomagokban a jó üzleti eredményeknek direkt hatása van az éves bónuszokra, jutalékokra is, ezzel pedig Tóth Zsuzsanna szerint egy nagyon jó csomag tud kialakulni.

Az idei év díjazottjai
A hazai vállalatok 3 méretkategóriában nyerhették el az Aon Legjobb Munkahely címet. Idén a gyógyszeripar, a kereskedelem, valamint az it és telekommunikáció területén működő cégek kaptak elismerést. Erről bővebben itt olvashat.

A 250 fő alatti kategóriában Aon Legjobb Munkahelyek:
  • Glaxosmithkline Gyógyszer- és Egészségvédelmi Termékek Kft.
  • Jungheinrich Hungária Kft.
  • Sz+C Stúdió Kft.
  • Sodexo Pass Hungária Kft.
A 250 és 1000 fő közötti cégek legjobbjai:
  • B.Braun Avitum Hungary Zrt.
  • EuroFamily
  • Microsoft Magyarország Kft.
Az 1000 főnél többet foglalkoztató cégek:
  • Decathlon Magyarország
  • Sodexo Magyarország Kft.
  • Vodafone Magyarország Zrt.

 

HOZZÁSZÓLÁSOK