Nagy lehetőséget nyert egy tapolcai általános iskola

Az oktatási intézményeknek megrendezett Digitális Témahét keretében különdíjat nyert a Tapolcai Bárdos Lajos Általános Iskola. Az oktatási intézmény ezzel felvételt is nyert a Vodafone Digitális Iskola Programjába, amely jelentős eszközadományokkal és oktatási programokkal támogatja a digitális korlátok lebontását - derül ki a telekommunikációs cég közleményéből.
Szabó Zsuzsanna, 2018. május 25. péntek, 21:00
Fotó: Shutterstock

Április 9. és 13. között immár harmadik alkalommal rendezték meg a Digitális Témahetet, amelynek fő célja a digitális pedagógia módszertanának népszerűsítése és elterjesztése a köznevelésben, valamint a digitális kompetenciafejlesztés informatika órán túli kiterjesztése volt.

A díj megalkotójának az volt a célja a kezdeményezéssel, hogy ösztönözze az okos eszközök kreatív és minél sokoldalúbb használatát az iskolai oktatásban, ezáltal fejlesztve a digitális kompetenciát alkotó készségeket, képességeket. Az oktatási intézmények olyan magas szintű digitális projektekkel pályázhattak, amelyekben hangsúlyos szerepet kaptak a digitális eszközök és módszerek.

Május 18-án került sor a Digitális Témahetet lezáró díjátadó ünnepségre, amelyen többek között a Vodafone Magyarország Alapítvány különdíját is kiosztották a Digitális Témahét programban először résztvevő oktatási intézmény között. A  különdíjat ezúttal a Tapolcai Bárdos Lajos Általános Iskola nyerte el, akik a különböző digitális eszközök rendkívül kreatív felhasználásával tették digitálissá és ezáltal szórakoztatóvá a történelemtanulást - adta hírül a Vodafone.

Az iskola oktatói és diákjai által közösen kidolgozott projekt apropóját Hunyadi Mátyás halálának 528. évfordulója adta, az ő élete, munkássága volt a fő téma. A projekt fő célja a tananyagtartalom bővítése, összefüggések megláttatása volt.

A projekt során a tanulók csoportokba szerveződtek, programoztak, kódvadászaton vettek részt, applikációkkal 3D-s várakat építettek, online középkori falvakat generáltak, riportot készítettek, illetve a projekt végén egy szabaduló szobából is ki kellett jutniuk. A feladat elvégzése alatt így többek között olyan digitális eszközöket alkalmaztak, mint a 3D applikáció, a digitális fotóalbum, a digitális napló vagy a LearningApps tankockák, továbbá a programozás, a szófelhő és a gondolattérkép készítés rejtelmeibe is belekóstolhattak.

A Vodafone Magyarország Alapítvány Digitális Témahét különdíjának megnyerésével a Tapolcai Bárdos Lajos Általános Iskola pályázat nélkül felvételt nyert Vodafone Digitális Iskola Programjába, amely immár két éve támogatja jelentős eszközadományokkal és oktatási programokkal a digitális korlátok lebontását.

Képünk forrása: Shutterstock

HOZZÁSZÓLÁSOK