Nagy változás a fizetéseknél

Ahogy nő az okostelefon-használók száma Magyarországon, úgy lesznek egyre népszerűbbek a mobilvásárlási megoldások - mondta Benyó Péter, az OTP Mobil ügyvezető igazgatója egy háttérbeszélgetésen.
Szász Péter, 2018. február 14. szerda, 10:53

Tavaly már a magyarok 82 százalékának volt okostelefonja és több mint felének mobilinternet-előfizetése. Ez az átlag, a 26 év alattiak 96 százaléka, az 50 felettieknek pedig 64 százaléka rendelkezett okos-eszközzel - sorolta az adatokat Benyó Péter.

A növekedés megfigyelhető az OTP Mobil Simple számain is. Az alkalmazáson keresztül több mint 2,343 milliárd forint értékben indítottak vásárlásokat a felhasználók. Ez több mint 217 százalékos bővülést jelent az egy évvel korábbi eredményhez képest. A tranzakciók száma a 2016-os 416 ezerről 1,32 millióra emelkedett tavaly.

A felhasználók körében 2017-ben is a parkolás és az autópálya-matrica vásárlás voltak a legnépszerűbb funkciók. Előbbi szolgáltatást összesen 927 ezer alkalommal használták 468 millió forintos forgalmat generálva. Matricát pedig összesen 142 ezer alkalommal vásároltak 721 millió forint értékben, amely többszörösen haladta meg a piac növekedésének ütemét. Emellett egyre többen vásárolnak mozijegyet is a Simple alkalmazáson keresztül. A tavalyi év során összesen 303 millió forintot költöttek 180 ezer darab belépőre.

Idén már 600-700 ezer alkalmazás-letöltést várnak és a piacot követő forgalomnövekedést.

Így fizetünk

A SimplePay, az OTP Mobil online fizetési megoldásának forgalma alig egy év alatt négyszeresére emelkedett, és 2017-ben elérte a 37 milliárd forintot. A rendszer 2016-os indulása óta eddig összesen majd 5 millió tranzakciót kezelt sikeresen, összesített forgalma pedig átlépte az 55 milliárd forintot - közölte Al-Absi Gáber Seif, az OTP Mobil ügyvezető igazgató helyettese.

Az OTP Bank 2017 nyarán indította el érintéses mobilfizetési megoldását. Azóta több mint 750 ezer alkalommal több mint 3 milliárd forint értékben vásároltak a Simple felhasználók az NFC-s technológia segítségével. A tavaly szeptemberben bemutatott Simple kártya megoldásnak köszönhetően pedig már bármely bank ügyfele számára elérhetővé vált a mobilfizetés élménye.

A növekedés nem csak technológiai eredetű, hanem az is hajtja, hogy az emberek rájönnek: amit korábban csak analóg módon tudtak elintézni, azt már digitálisan, sokkal gyorsabban is megtehetik.

Tavalyi átjárást teremtettek a Simple alkalmazás és az általuk fejlesztett és üzemeltetett online fizetési felület, a SimplePay között. A fejlesztésnek köszönhetően a Simple fiókkal rendelkező felhasználók könnyebben fizethetnek 3500 SimplePay partner webáruházban, míg a partner kereskedőik több százezer potenciális vásárlót érhetnek el minden további fejlesztés nélkül. Az első negyedévében már több mint 16 ezer tranzakció történt Simple fiókkal, mintegy 200 millió forint értékben.

A szolgáltatás tavaly decemberi indulása óta, ha a felhasználó Simple fiókot hoz létre az alkalmazásban vagy a www.simple.hu weboldalon, azzal lehetővé válik számára, hogy minden olyan webáruházban pillanatok alatt fizethessen, ahol a SimplePay online fizetési megoldása is elérhető. A Simple fiók létrehozását az online fizetési folyamat közben is elvégezheti a felhasználó, amennyiben ezt korábban még nem tette meg. A Simple fiókban rögzített bankkártya a SimplePay felületén egy egyszerű azonosítás után elérhető és a vásárló már tud is fizetni a korábban rögzített kártyájával, nem kell a kártya adatait újra megadnia - magyarázta Al-Absi Gáber Seif.

Biztonság

A felhasználók természetes igénye, hogyha mindennapi költéseiket egy olyan alkalmazáson keresztül intézik, amelyben egyben rögzítik bankkártya adataikat is, akkor az biztonságos és megbízható is legyen. 2017-ben az OTP Mobil Kft megszerezte a PCI DSS (Payment Card Industry Data Security Standard) tanúsítványt, amely az egyik legbiztonságosabb szabvány - mondta Bödör László, az OTP Mobil  ügyvezető-helyettese

HOZZÁSZÓLÁSOK