Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Egy MetaX nevű művészeti installációkkal, eseménydíszletekkel és virtuális valósággal is foglalkozó cég kedden jelentette be, hogy bepereli a Facebookot. A vád szerint a Szilícium-völgy csúcsragadozójának név- és arculatváltása sérti a kisebb cég védjegyét – írja az Insider

A Facebook és az Instagram anyavállalata még tavaly októberben cserélte Metára a nevét, utalva ezzel Mark Zuckerberg cégvezér „metaverzumos” törekvéseire. Utóbbi egy avatárokkal benépesített digitális tér, amihez virtuális valóság eszközökkel lehet kapcsolódni, és amit az emberek társalgásra, munkára és vásárlásra is használnak. Erre természetesen rengeteget költenek. 

Évtizedes márkaépítést kell kidobni 

Azt írják a kisebb cég honlaponján, hogy a Facebook szimplán lenyúlta a nevünket, amelynek felépítésébe több mint tizenkét éven át „a vérüket, verejtékünket és könnyeinket” fektették. Valamint közölték, hogy nyolc hónapig próbáltak jóhiszeműen tárgyalni a Facebookkal, viszont most nem maradt más választásunk, mint jogi útra terelni az ügyet. 

A perben az is szerepel, hogy a két vállalat logója „fogalmilag azonos”, mivel mindkettő az M betűre emlékeztető szimmetrikus formákat használ.

Nem tudunk több terméket és szolgáltatást adni a Meta védjegy alatt, hiszen a fogyasztó tévesen azt hiheti, hogy ezek a Facebooktól származnak

– olvasható a panaszban. Sőt, azt is hozzáteszik, hogy ezzel a vállalatukat hozzá is társíthatják a Facebook körül régóta meglévő rossz hírnévhez, jogi ügyekhez és adatvédelmi botrányokhoz. A sértett vállalat egyelőre nem részletezte, hogy mekkora kártérítést követel, valamint a techóriás sem kommentálta azonnal az esetet.