Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

A Pinterest közösségi oldala újabb kísérletet tesz arra, hogy fellépjen a károsnak ítélt tartalmak ellen: tiltólistára helyezi azokat a hirdetéseket és posztokat, amelyek vitatják az éghajlatváltozás létezését és hatásait – írja a New York Times.

A vállalat szerdai közleményében állítja, hogy ezzel a Pinterest lesz az első közösségi platform, amely „világosan meghatározott” irányelvekkel tiltja a klímatagadó tartalmakat. Ez nem áll messze a valóságtól, hiszen a Facebook főként csak a problémás posztok megjelöléséért, valamint a terjedésük csökkentéséért felel. A Google még tavaly októberben azzal tett erőfeszítéseket a félretájékoztatás ellen, hogy megvonta az éghajlatváltozást tagadók hirdetési pénzeit a YouTube-on.  

Nem ma kezdték a tisztogatást

A fotómegosztásra épülő oldal más platformoknál jóval keményebben szokott fellépni, több hirdetési kategóriát is blokkoltak az évek során: 2017-ben az oltásellenes tartalmakat, egy évvel később a politikai hirdetéseket, tavaly pedig a testsúlycsökkentéssel kapcsolatos reklámokat tiltotta be.

Ennek azért is van jelentősége, mert más oldalakhoz hasonlóan digitális hirdetésekből származik a teljes bevételük. Ezentúl a Pinterest azokat a tartalmakat is kiszorítja, amik tagadják az emberiség befolyásoló szerepét a globális felmelegedés kérdésében, illetve megkérdőjelezik a tudományos konszenzust.

A természeti katasztrófákról szóló pontatlan bejegyzéseket szintén eltávolítják, ahogyan a tudományos adatok elhallgatását és félremagyarázását is, melyeknek célja a klímaszakértőkbe vetett bizalom aláásása. Az ENSZ héten közzétett jelentése arra a következtetésre jutott, hogy a világ országainak drasztikusan csökkenteniük kell a CO2-kibocsátást az elkövetkező években, hogy megakadályozzák a globális felmelegedés katasztrofális mértékét.

Konteókon nyerészkedőknek is búcsút intenek

A Facebook és az Instagram anyavállalatát (Meta), a Twittert és más óriáscégeket sok bírálat érte az utóbbi időben, amiért nem lépnek fel a dezinformáció, a gyűlöletbeszéd és az összeesküvés-elméletek terjedése ellen. A Pinterest hirdetési irányelveinek frissítése nemcsak a klímatagadást, hanem az összeesküvés-elméleteket népszerűsítő marketinganyagokat is „kifejezetten” tiltja. 

Felhasználói oldalról sem lehet véletlen lépés, hiszen a fenntarthatóság kiemelt témának számít a képmegosztó oldalon: a hulladékmentes, „zero waste” életmóddal kapcsolatos keresések száma 64 százalékkal nőtt az elmúlt évben. 

Arról nincsenek információk, hogy eddig hány klímatagadó tartalmat távolítottak el, viszont azt jelezték, hogy moderátorokat és algoritmusokat egyszerre használnak az új irányelvek érvényesítésére. Sarah Bromma, a Pinterest irányelvekért felelős vezetője elmondta, hogy a vállalat meg akarta akadályozni a klímatagadás elterjedését, mielőtt az népszerűvé válna az oldalon.