Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Ha némi késéssel, de az idén is beindult a tavasz, amely a fogyasztói szokásokban is tetten érhető. Ez látszik a keresésekben az Árukereső.hu oldalain is, amelyek egy átlagos napon 670 ezer alkalommal segítenek a fogyasztóknak a tájékozódásban - írja a cég közleményében.

Az év első négy hónapjában kirajzolódó tendenciák közül kettő emelkedik ki magasan a mezőny fölé: a kerti eszközök és az autógumik kategóriája. Utóbbi teljesen világosan a téli-nyári abroncsok lecserélésének szezonjával esik egybe. Április végén 25 százalékkal többen kerestek gumiabroncsot az Árukeresőn, mint március végén.

Magasabb sebességi fokozatra kapcsolt az otthon, kert, barkács termékkategória. Ezekben összességében közel 28 százalékos érdeklődés tapasztalható a megrendelésekben 2021 áprilisára vetítve, ez azonban elég komoly eltéréseket mutat az egyes termékcsoportokban. „Egyes trendi kategóriák jól láthatóan lenyomják a hagyományosokat” – fogalmaz Baka László, az Árukereső.hu marketingvezetője.

Miközben a mostani és az előző év áprilisát összevetve a szokványos fűnyírók 13 százalékkal kevesebb kattintást generáltak, a robotfűnyírók iránti igény ugrásszerűen, több mint 44 százalékkal ugrott meg. Ennél is látványosabb jelenség mutatkozott a kerti vízellátásban: az automata locsolók iránti érdeklődések 108 százalékkal emelkedtek éves szinten.

Még szédítőbb a változás, ha az 2022 április végi adatokat a március végiekkel vetjük össze, ez esetben az automata locsolóknál 259 százalékos ugrást látunk, a robotfűnyíróknál 163 százalékost. Mindkettő elmarad a fűkasza iránti igény növekedésétől (373 százalék), de a fűnyírótraktort (140 százalék), a bográcsot és a hozzá való állványt (59 százalék), a csákányt (53 százalék), a balkonládát (50 százalék, a gyepszellőztetőt (40 százalék) és a medencéket (39 százalék) is többen keresték, mint egy hónappal korábban.

„Azok a tipikus kerti termékek, amelyeket pár éve még gazdaboltokban és barkácsáruházakban néztünk, illetve vásároltunk meg, mára igen keresett cikkekké váltak az online vásárlók körében” – teszi hozzá Baka László