A Samsung győzedelmeskedett az iPhone felett, a harmadik és negyedik helyet pedig a kínai márkák vitték el - derül ki a  SentiOne a online listening és AI ügyfélszolgálat automatizálási platformja által készített felméréséből.

A magyar online közönség véleményét mérte fel az ‘Okostelefon Social Index’ a hazánkban kereskedelmi forgalomban lévő 50 márkáról. A SentiOne adatelemzésének alapját az online említések mennyisége mellett azok minősége, és a kommentek érzelmi töltete adta. Ennek alapján készült el az okostelefon márkákat rangsoroló, számokban kifejezhető social index.

QP | Quality Placement

Az okostelefonok népszerűségi listáján a Samsung lett az első, a márka indexe az említések és vélemények alapján 16 351 pont. A rangsorolásban az is szerepet játszott, hogy milyen a pozitív és a negatív kommentek aránya. A Samsung okostelefonok közül a legnépszerűbb típusok a Galaxy S20, S10 és az S6 lettek az online beszélgetések szerint. A második és harmadik helyen nagyon szorosan, fej-fej mellett találjuk az iPhone-t 11 370-es és a Huaweit 11 361 social index ponttal.

Az első négy helyezett magasan a legerősebb a mezőnyben, hiszen míg a negyedik helyen rangsorolt Xiaomi social index pontszáma 10 399 lett, tehát alig marad el az iPhone-tól és a Huaweitől, az őt követő, 5. helyet elfoglaló LG már csak 5 339 pontot ért el.

Annak ellenére, hogy általában a legnagyobb magyar komment csaták a Facebookon zajlanak, az okostelefonokról az internetezők közel fele a fórumokon beszélget, harmaduk weboldalukon kommentel. Az említések csupán 20%-a található meg Facebookon. Az elmúlt fél évben 55 621 tartalmat talált a SentiOne okostelefon témában a logout.hu-n, de a mobilarena.hu oldalon is több mint 18 ezer bejegyzés született, a harmadik legnépszerűbb felület pedig a prohardver.hu volt, ahol 15 113 alkalommal beszéltek a különböző smartphone márkákról.