Az online piacból a szállásadók saját felületei 33 milliárd forinttal, az online szállásközvetítők 21,5 milliárd forinttal, a kedvezményes csomagokat kínáló, úgynevezett kuponos közvetítők 8,1 milliárd forinttal részesedtek.

A belföldi vendégektől származó teljes szállásdíj bevétel mintegy 92 milliárd forint volt 2016-ban.

A belföldi utazók legfontosabb közvetítő partnere a Szállás.hu a forgalom 45 százalékával, és a maiUtazás.hu 38 százalékos forgalommal.

A GKI kutatása szerint a külföldi vendégek további 146 milliárd forintnyi szállásdíj-bevételt generáltak 2016-ban, ebben a szegmensben azonban a főváros súlya jelentős és a közvetítői piacon is egyeduralkodónak tekinthető a Booking.com.

A kutatás szerint idén is tovább bővül a szálláspiac, az első negyedévben a 4,6 millió vendégéjszaka 86 százalékát szállodákban töltötték.