A PayPal megbízásából készített friss kutatás alapján a magyar internetezők 30 százaléka a jobb árak, 33 százaléka pedig a belföldön nem kapható árucikkek megvételének lehetősége miatt vásárol külföldi webáruházakban.  A magyarok 48 százaléka számára közömbös, hogy az online üzlet külföldi vagy magyar, és 46 százalékuk ugyanannyira bízik mindkettőben.

Akkor vásárolnának többet külföldről, ha lenne magyar nyelvű vevőszolgálat, ezt a válaszadók 36 százaléka közölte, 33 százalék pedig a még több, a belföldi kereskedelemben egyáltalán nem vagy nehezen hozzáférhető árucikk elérhetőségét jelölte meg.

A PayPal rendszerében található 50 legnagyobb, külföldi piacokon értékesítő magyar vállalat adatai alapján továbbra is nő az online export, a legnépszerűbb termékkategóriák a digitális termékek/szolgáltatások, az utazással kapcsolatos termékek/szolgáltatások, a divatcikkek és az autóalkatrészek.

A magyar kereskedők számára az Egyesült Államok, az Egyesült Királyság és Németország jelentik a legnagyobb felvevőpiacot.

A magyar e-kereskedelmi piac szereplői számára a külföldi vevőkör bővítésének kulcsa lehet egyebek mellett az ingyenes szállítás, ezzel a fogyasztók 46 százalékkal nagyobb valószínűséggel vásárolnak másik országból, a biztonságos fizetési módot a válaszadók 44, a helyben nem kapható árucikkek értékesítését pedig 40 százaléka emelte ki.

A PayPal megbízásából készített reprezentatív kutatás során az Ipsos országonként 800-2000, 18 év feletti, internetezésre alkalmas készüléket használó embert kérdezett meg 32 országban, a lekérdezés 2016. augusztus 30. és október 5. között történt