A Twittert beperelték volt alkalmazottak, akik szerint a szövetségi és kaliforniai törvények értelmében nem kaptak elég értesítést arról, hogy a folyamatban lévő tömeges elbocsátások közepette elveszítették állásukat.

A csoportos keresetet csütörtökön nyújtotta be a San Franciscó-i szövetségi bíróságon öt jelenlegi vagy volt Twitter-alkalmazott, köztük Emmanuel Cornet, a Szilícium-völgyet bíráló szatirikus karikatúráiról ismert szoftvermérnök, akit a kereset szerint kedden bocsátottak el.

Elon Musk a Twitter új tulajdonosssa közben azt jelentette be, hogy  cég több hirdetője kiesett az átalakítások miatt. Nem pontosította, hogy a vállalat mennyi bevételt veszített a visszalépés miatt, vagy hogy ezt a veszteséget hogyan tudta az aktivista csoportok nyomásának tulajdonítani – idézi az érveket a CNBC.

"Egyáltalán nem változtattunk a működésünkön" - mondta Musk egy eseményen. "És mindent megtettünk, hogy megnyugtassuk őket, de semmi sem működik. Szóval ez komoly aggodalomra ad okot. És úgy gondolom, hogy ez őszintén szólva támadás."

A Twitter október 28-i hatalomátvétele óta az alkalmazottak mintegy 50 százalékát elbocsátotta.

Az elmúlt napokban számos vállalat közölte, hogy ideiglenesen szünetelteti a Twitteren történő reklámköltéseit, hogy lássák, hogyan változnak a dolgok Musk tulajdonlása alatt. Tesla,
a versenytárs General Motors és az Audi, valamint az élelmiszeripari titán General Mills is felhagy a Twitter-kiadásaikkal.

A reklámóriás IPG azt tanácsolta ügyfeleinek, hogy ideiglenesen szüneteltessék Twitter-média terveiket, bár nem világos, hogy hány ügyfél fogadja meg az IPG ügynökségek tanácsát.

A Twitter csütörtök este tájékoztatta a dolgozókat, hogy a CNBC által megszerzett kommunikáció szerint megkezdi a munkatársak elbocsátását. A Twitter tartalommoderációs csapata várhatóan a leépítések között lesz - jelentette a Reuters, alkalmazottak tweetjeire hivatkozva.

A CNBC azt is megtudta, hogy a Twitter globális marketingcsapatánál is leépítésekre került sor, amely többek között a hirdetési teljesítmény, az értékesítési teljesítmény és a spamek körüli jelentésekkel és mérőszámokkal foglalkozik.

A hét elején Musk, aki jelenleg a Twitter vezérigazgatójaként tevékenykedik, és magát "Chief Twit"-nek nevezi, találkozott civil szervezetek vezetőinek egy csoportjával, hogy a gyűlöletbeszéddel és a választásokkal kapcsolatos félretájékoztatással kapcsolatos aggodalmakkal foglalkozzon a platformon.

Amióta Musk átvette a vezetést, online trollok és bigottak portyáztak a Twitteren, és a gyűlöletbeszéd megugrott a platformon. Musk egy alaptalan és LMBTQ-ellenes összeesküvés-elméletet is tweetelt, majd törölt, amely Paul Pelosi, Nancy Pelosi házelnök férjének, Paul Pelosinak a házába való betörésről és megtámadásáról szólt.

A keddi egyórás Zoom-híváson képviselt szervezetek közül néhányan most nyílt levelet írtak alá a Twitter vezető hirdetőinek, amelyben arra szólítják fel őket, hogy függesszék fel a hirdetési kiadásaikat, ha Musk nem tudja érvényesíteni a vállalat biztonsági előírásait és közösségi irányelveit.

A MediaRadar hirdetési elemző platform szerint annak ellenére, hogy Musk azt állítja, hogy a bevételek nemrégiben visszaestek, a Twitter reklámköltései már azelőtt csökkentek, hogy a vállalat átvétele befejeződött volna, és mielőtt a civil szervezetek nyomást gyakoroltak volna a márkákra.

A MediaRadar adatai szerint április és május között, nagyjából akkor, amikor Musk bejelentette, hogy a Twittert magánkézbe akarja venni, nőtt a hirdetők forgalma a Twitteren, majd csökkenni kezdett. A hirdetők átlagos száma a platformon azonban a májusi 3900-ról augusztusra 2300-ra csökkent. Szeptemberben már 2900 hirdetője volt.