A Vodafone Magyarország Alapítvány 2015-ben indította el a Digitális iskola programot, mely távlati céljai közt jelölte meg a digitális analfabetizmus felszámolását Magyarországon.

A program most induló második fázisában a korábban kiosztott eszközök mind szélesebb körű felhasználási lehetőségeivel ismerteti meg a mobilszolgáltató a tanárokat. Az iskolában rendszeresen tartanak majd képzéseket, amelyekbe a cég önkéntesei is bekapcsolódnak.

A motiváció sem maradhat el

A vállalat közleményéből továbbá kiderül, hogy az alapítvány kidolgozott egy olyan motivációs rendszert is, amely a digitális eszközök sokoldalú használatára ösztönzi az iskolákat. A diákok különböző kvízeket töltenek ki, pályamunkákat - fényképeket, videókat - készítenek és játszanak az erre a célra fejlesztett microsite-on.

Az aktivitásért az iskolák pontokat kapnak, melyeket beváltva további digitális eszközökhöz juthatnak. A közlemény szerint az eszközöket monitorozza az alapítvány, így a visszajelzések alapján még tovább fejleszthető a rendszer.

Indul a VloggerSuli

A második fázisban elindul a VloggerSuli is, melynek részeként minden hónapban egy népszerű vlogger látogat majd a programban résztvevő iskolák valamelyikébe.

A közleményből kiderül, hogy utóbbi esetében már idén májusban elindítottak egy pilotprogramot Bombera Krisztina televíziós újságíró ötlete alapján és négy hét alatt négyszer látogattak el a hejőkeresztúri IV. Béla Általános Iskolába az alapítvány dolgozói Budai Kitti vloggerrel (Már megint Kitty), hogy egy interaktív előadássorozaton ismertessék meg a diákokkal a vloggerkedés hátterét.

Látványos változás a gyerekeknél

A tapasztalata azt mutatta, hogy a gyerekek nem csak technikai tudásra tettek szert, de nagyobb lett az önbizalmuk is, egyre kevésbé feszélyezte őket a szereplés és beleásták magukat a videóvágás rejtelmeibe is.

A tanulók látványos változáson, fejlődésen mentek keresztül - mondta K. Nagy Emese, a pilotprogramban résztvevő hejőkeresztúri IV. Béla Általános Iskola igazgatója. Még az egyébként extroveltált, rendkívül kommunikatív gyerekek is sokat fejlődtek, megtanulva, hogyan viselkedjenek, szerepeljenek kamera előtt, felvétel közben. A videókészítés, a vlogolás formálta, átalakította gondolkodásukat, egymáshoz való viszonyukat, önértékelésüket - mutatott rá az igazgató.

A VloggerSuli részeként Kitty mellett Gery vlogger is biztos résztvevője a projektnek, melynek célja, hogy a hátrányos helyzetű, illetve halmozottan hátrányos helyzetű és sajátos nevelési igényű gyerekek oktatása egyszerűbb és egyben izgalmasabb is legyen.

A közlemény szerint a VloggerSuli szervezési feladatait ősztől Tábori Ádám vette át, aki jelenleg szakmai vezetőként menedzseli a projektet.

A Digitális iskola program célja, hogy olyan digitális tudást nyújtson a résztvevő diákoknak, mely segítségével a munkaerőpiacon is jelentősen jobb esélyekkel indulnak - emlékeztetett Budai J. Gergő, a Vodafone Magyarország vállalati kapcsolatokért felelős vezérigazgató-helyettese. A tanárok kulcsszerepe vitathatatlan, ezért a második fázisban még nagyobb figyelmet szentel nekik a program - tette hozzá.

A Digitális iskola program megvalósításában az Emberi Erőforrások Minisztériuma (EMMI), a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ (KLIK), a Komplex Instrukciós Programot (KIP) Magyarországon működtető Hejőkeresztúri Iskolásokért Alapítvány, illetve szakmai partnerként az Együttható Egyesület is szerepet vállalt. A program az ország 24 iskolájában mintegy 6500 gyerek oktatását és csaknem 700 pedagógus munkáját támogatja. Az első fázisban a Vodafone Magyarország Alapítvány 10 hónap alatt országszerte 1300 Vodafone Tab SpeedLTE táblagépet osztott ki, biztosította az oktatási célú használathoz szükséges havi 3 GB adatforgalmi keretet.

Fotó: unsplash.com