Újabb sikeres magyar startup növekszik

A RateMate nevű applikáció a Funderbeam platformon a mai napon - a félmillió eurós tőkebevonási programja részeként - 100 ezer eurós befektetői (úgynevezett crowdinvesting) kampányt indított. A szállodaipari cégeket segítő alkalmazásra felfigyelt már az InterContinental, a Marriott és a Hilton is - derül ki a cég közleményéből.
Szabó Dániel, 2017. április 27. csütörtök, 12:55
Fotó: Napi.hu

Újabb magyar vonatkozású startup sikerére számítanak a befektetők monitorján: a RateMate kifejezetten hotelek számára kínál könnyen használható bevétel-optimalizáló eszközöket. A rendszer először a konkurens hotelek árait tette könnyen kereshetővé, majd 2016-ban kijöttek egy forradalmi Event Intelligence szoftverrel, pedig előre értesítik partnereiket a közeli, nagy keresletet generáló eseményekről, maximálva a bevételüket ezekben az időszakokban.

A cég úgy becsüli, hogy ennek elmaradása világ szinten mintegy 8 milliárd eurónyi (közel 2500 milliárd forint) elmaradt bevételt jelent a világ szállodaiparában. A cég az eseményekről szóló tájékoztatással globális monopóliumra próbál meg rámenni az idei évben.

"A meglévő szerződéseink (többek között az InterContinental, Marriott, Hilton, Hyatt és Kempinski szállodákkal) eddig az észak-amerikai és az európai piacokat célozták. Most további termékek fejlesztése mellett újabb piacok felé is szeretnénk nyitni, ehhez pedig elengedhetetlen a további tőkeinjekció" - idézték a közleményben Gál Pétert, a RateMate ügyvezetőjét. A cég a mostani életszakaszában félmillió euró (mintegy 150 millió forint) bevonását tervezi. Ebből 20 százalékot közösségi finanszírozásból biztosítanának, a maradék 80 százalékot kockázatitőke-befektetők bevonásával teremtik elő. A Funderbeam kampányon belül a cégbe befektetőként 250 eurós (77 500 forintos) összegtől lehet beszállni.

A tavalyi év utolsó negyedévéhez képest az idei első negyedévben 55 százalékos növekedést produkáló vállalkozás tavaly bekerült Európa vezető B2B accelerátorába, a Startupwiseguys programba. Partnernek megnyerték azt Alex Barrost, aki a turizmus technológiai innovációjában világviszonylatban is az élvonalat képviselő Siteminder és Duetto cégeknél volt sikeres értékesítési vezető.

A korábbi magyar startup-sikersztori, a LogMeIn társalapítója, Anka Márton is újra mozgolódni kezdett több éves csend után. Stratégiai tanácsadóként és befektetőként csatlakozik Anka Márton a svájci-magyar it-cég, a Tresorit befektetői bizottságához.

HOZZÁSZÓLÁSOK