2019 legforgalmasabb hete, adathasználati szempontból a 49., november utolsó hete volt, ekkor csaknem 1,7 milliárd megabájt (MB) adatforgalmat mértek a Vodafone hálózatán. A kiemelkedő érték a Black Friday, illetve a karácsonyi ünnepek közeledte miatt lehetee.

Ebből a szempontból a legkevésbé forgalmas időszak egyértelműen január első két hete volt, amikor is alig haladta meg az 1 milliárd MB-ot az adathasználat - derül ki a Vodafone közleményéből.

Jól mutatja a mobilinternet népszerűségének növekedését a 2018-as és 2019-es adatok összevetése is: míg tavaly az átlagos heti adatfogyasztás 900 millió MB körül mozgott, addig 2019-ben közel 1,4 milliárd MB volt az átlag. Ez igen jelentős, 55 százalékos növekedést jelent.

2018 legforgalmasabb hetén, ami a 48. volt az évben, alig több mint 1,1 milliárd MB adat fogyott. Ez több mint 500 millió MB-tal kevesebb a már említett 2019-es legforgalmasabb hét adatforgalmához képest.

A növekvő adatforgalom mögött meghúzódó ok a Vodafone szerint az egyre inkább elterjedő okostelefon-használat, valamint az egyre fejlettebb mobilhálózat.

A hálózat fejlődése mellett a megnövekedett mobilinternet-használat másik fő oka, hogy a tartalomfogyasztási szokások egyre inkább tolódnak el a videók felé. A Vodafone saját kutatása szerint a 16-37 éves hazai internetezők 52 százaléka hetente néz online videós tartalmakat. A kutatásból kiderült az is, hogy korlátlan adatmennyiség esetén 46 százalékuk online filmek, videók nézésére használná a mobilinternetét, sőt a közösségi oldalak tartalomfogyasztását tekintve is a harmadik legnépszerűbb tevékenység a videónézés.