Mészáros Lőrinc cége forradalmasíthatja a busz- és vonatjegyvásárlást

A 4iG Nyrt. és a T-Systems Magyarország Zrt. konzorciuma nyerte a KTI Közlekedéstudományi Intézet által Helyközi Közösségi Közlekedési Információs Rendszer (HKIR) kivitelezésére kiírt pályázatot – tette közzé az informatikai vállalat a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján. A tender értéke 11,15 milliárd forint.
Herman Bernadett, 2019. július 25. csütörtök, 10:22
Fotó: Napi.hu

A 4iG Mészáros Lőrinc felcsúti vállalkozó érdekeltségébe tartozik, és sorban nyeri az állami megbízásokat. Néhány napja a MÁV vagyonvédelmi rendszerének kiépítésével bízták meg. Az a közlekedés informatikai rendszer, amelyet a most nyert tenderen fejlesztenek majd, az elektronikus jegyértékesítésen túl számos olyan szolgáltatást biztosít - többek között integrált menetrendi rendszer, elektronikus ügyfélszolgálat - amelynek köszönhetően az utasok számára tervezhetőbbé és kényelmesebbé válik majd a helyközi közlekedés.

A várhatóan 2020 végére kiépülő országos rendszer, nettó 11,15 milliárd forintból valósul meg, melynek bevezetésétől a fenntartók hatékonyabb és átláthatóbb üzemeltetési körülményeket várnak a közösségi személyszállítás területén. A hír közzétételének napján 1,2 százalékkal emelkedett a cég árfolyama a tőzsdén.

Egyben lesz a busz- és a vonatjegy

A projektben összehangolják majd a helyközi közösségi járatok - MÁV, Volán - működését és jegyértékesítés rendszerét. A szolgáltatások versenyképességét valós idejű, interneten és mobiltelefonon is elérhető utastájékoztatás segíti majd.

A beruházás célja, hogy a fenntartók számára, átláthatóbbá és költséghatékonyabbá váljon a helyközi személyszállítás működtetése, emellett a projekt kiemelt feladata, hogy a kényelmi szolgáltatások bevezetésével a helyközi közösségi közlekedés vonzó alternatívává váljon, melyek hatására csökkenthető a károsanyag-kibocsátás és a közúthálózatok túlterheltsége is.

Vandálbiztos automata is lesz

A projektben a nyertes konzorcium végzi az egységes jegyértékesítési rendszer kialakítását és ahhoz szükséges központi- és háttér-infrastruktúra rendszer beszerzését és komplex kiépítését. Emellett a társaságok feladata a fődiszpécseri és forgalomirányító rendszer, valamint az ügyfélszolgálati és utastájékoztató központ kialakítása, 25 érintőképernyős és vandál-biztos kültéri jegykiadó automata rendszerbe állítása.

Emellett 5300 autóbuszt felszerelnek jegykiadó és jegyellenőrzési funkcióval rendelkező fedélzeti számítógéppel. A HKIR rendszer szolgáltatásai előre láthatóan 2020 végétől szolgálják majd a helyközi járatok utazóközönségének kényelmét.

Tájékoztatás

A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII. törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.
Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani, melyre a jelen oldal nem vállalkozik és nem is alkalmas. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadóval!

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

lordofearth, 2019.07.25 14:44

Mészaros és a jegyek, meg a forradalom, ne már vazze!!! Az a felcsuti bugris semmihez sem ért, még a gázszereléshez sem...de Orbán bővít a Várban, kell a lóvé Erdogan II-nek.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Darabont1453, 2019.07.25 12:51

Ha-ha-ha.....

Hiába ! Viktor nem szégyenlős. Lehajol az apróért is. Mert ehhez is ért...XDDDDD
Ja...izé...Lőrincbarát.....ja izé...az ugyanaz...XDDDDDD
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html