Ez a program emailben elküldi a cikk címét és bevezetőjét, önnek csak a címzett e-mail címét kell megadnia. Pár soros megjegyzést is mellékelhet az üzenethez a "Megjegyzés" rovatban.
Martin Bartenstein miniszter az osztrák olajipari vállalat, az OMV - a Mol és a magyar kormány által egyaránt elutasított - felvásárlási szándékával kapcsolatban a Financial Times Deutschland (FTD) című lapnak nyilatkozva kijelentette: Ausztria azt javasolja a magyar kormánynak, hogy vásárolja meg a magyar vállalat részvényeinek 25 százalékát plusz 1 részvényt, ami úgynevezett blokkoló kisebbségi részesedést garantálhatna a magyar hatóságok számára. Bartenstein szerint ezzel a magyar kormány politikailag biztosíthatná, hogy ne kerülhessen sor a Mol-nak az OMV által történő átvételére, hanem ehelyett - mint fogalmazott - "egyenlő partnerek közötti összeolvadás" valósulna meg.
Az interjú a tekintélyes német üzleti és politikai napilap hétfői számában jelenik meg, abból azonban részletek már előzetesen - vasárnap - nyilvánosságra kerültek.
A magyar kormány - hangoztatta az osztrák miniszter - a Molt "stratégiai vagyonnak" tekinti. "Ha ezt valóban komolyan gondolja, abban az esetben egy ilyen blokkoló kisebbségi részesedés megvásárlása logikus lenne" - tette hozzá Bartenstein.
Elfogadható, ha egy kormány azt mondja: olyan érzékeny területeken, mint például az energiaszektor, blokkoló kisebbségi részesedést kívánunk birtokolni, s a szóban forgó területek feletti ellenőrzést nem kívánjuk teljes mértékben kiadni a kezünkből - ismerte el az osztrák miniszter. "Mindez jobb annál, hogy különös segélykonstrukciókkal törekedjenek a nem kívánatos beruházók távol tartására" - fűzte hozzá.
A nyilvánosságra került interjúrészletek szerint Martin Bartenstein azzal vádolta Magyarországot, hogy "jogi és eljárástechnikai trükkökkel" igyekszik megtorpedózni az OMV terveit. Így például a magyar kormány október közepén gyorsított eljárással egy olyan törvényt kíván elfogadtatni, amely állami vagy részben állami külföldi vállalatok számára megtiltja magyar energetikai vállalatok felvásárlását. "Ez egyfajta Lex Mol" - állította a miniszter, hangoztatva, hogy sajátos törvényhozásról van szó. "Az Európai Unió belső piacán felvásárlások különböző trükkökkel történő megakadályozására nem kerülhet sor" - fogalmazott a miniszter.
Bartenstein - mint ismertté vált - újólag figyelmeztetett a nagy nyugat-európai energiaóriások vagy az államilag irányított orosz Gazprom konszern "fenyegető felvásárlásaira" abban az esetben, ha az "OMV-Mol-összeolvadás" meghiúsul. "Jobbról és balról már a nagyok leselkednek" - tette hozzá.
A miniszter - mint az interjúból kitűnt - "különösen megütközést keltőnek találná, ha a Mol elnök-vezérigazgatója, Hernádi Zsolt úgy gondolná, hogy egy partneri viszonynak a Gazprommal több értelme lenne, mint az OMV-val".
Tájékoztatás
A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII. törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.
Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani, melyre a jelen oldal nem vállalkozik és nem is alkalmas. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadóval!
Van egy öreg Audi A3 1.9 PDTDI-m, sokan tudják, hogy azzal járok ki a bevásárló körutakra. Az autónak semmi baja, hibátlanul működik, keveset fogyaszt, de az Euro 3-as motorral...