Nem kell még temetni a saját autót

A közösségi autózás térhódítása mellett az autótulajdonlás hosszú távú fennmaradására számít a több luxusmárkát is forgalmazó AutoWallis Nyrt. - mondta Ormosy Gábor, a cég vezérigazgatója a stratégia bemutatásakor.
Szász Péter, 2019. május 22. szerda, 10:30
Fotó: Napi.hu - BMW

A cégvezető szerint ennek megfelelően szükség lesz szervizekre, kereskedési pontokra függetlenül attól, hogy az elektromos, a benzines, vagy a dízel hajtásláncok lesznek dominánsak.

A Budapesti Értéktőzsde (BÉT) standard kategóriájában jegyzett cég azzal számol, hogy a tavalyi 65,5 milliárd forintos bevételét 2024-re 142 milliárd forintra növeli, ha pedig az addig létrejövő akvizíciókat is figyelembe veszik, akkor 187 milliárdos összegre számítanak. Ez a pénzügyi tételektől tisztított, adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredményt ennél is nagyobb mértékben növelheti: az EBIDTA a tavalyi 2,1 milliárd forint után a négyszeresére, 7,9 milliárdra nőhet 2024-re, míg az akvizíciókkal számolva ez a szám 9,5 milliárd lehet.

A társaság eredménytermelő-képessége stabil, az osztalékot pedig a terjeszkedési tervekhez igyekeznek igazítani. Az eredmény visszaforgatása mellett kötvénykibocsátásra is készülnek, illetve számítanak az intézményi befektetők tőkebevonására is. A cég egyébként a BÉT prémium kategóriájába szeretne bekerülni.

Korábban egyébként az AutoWallis fő tulajdonosa, a Wallis Asset Magaement ígéretet tett az osztalék visszaforgatására tőkeemelés formájában, a következő 5 évben egészen biztosan. A cég irányító részesedését meg szeretné tartani, azonban a cél a 30 százalékos közkézhányad elérése.

A kelet-közép-európai régióban terjeszkednének

A bővítéssel kapcsolatban  elmondta, hogy az AutoWallis leginkább a kelet-közép-európai régióban tervez bővülést. Számolnak ezen kívül azzal is, hogy az Wallis Kerepesi, az Autolicit.hu, a Jóautók.hu és a DriveNow autómegosztó apportként kerül majd be a cégcsoportba.

A cég 5-15 milliárdos társaságokat szeretne megszerezni, például

  • magyar többmárkás kereskedéseket
  • balkáni prémium dealer-hálózatokat
  • regionális alkatrész-kereskedőket
  • prémium disztribúciós-jogokat több országban
  • új márkák disztribúcióját több országban
  • regionális fllottakezelőket

- mondta Ormosy Gábor.

További céljuk, hogy a meglévő márkákat földrajzilag is kiterjesszék, illetve a meglévő országokban további 2-3 gyártó márkáit képviseljék. Piaci pozíciójukat autóipari konszolidáción keresztül szeretnék növelni, illetve optimalizálni a méretgazdaságosságot - tette hozzá.

Mit tervez a DriveNow?

A három hete indított DriveNow autómegosztó szolgáltatás leginkább az organikus növekedésben látja jövőt, nem az akvizíciókban - mondta a Napi.hu-nak Fischer Péter a Wallis Autómegosztó Kft. ügyvezetője. Az első időszak számai biztatóak - tette hozzá.

Az AutoWallis négy tagvállalata Magyarországon, valamint a közép és délkelet-európai régióban gépjármű- és alkatrész kis- és nagykereskedelemmel, szerviz szolgáltatásokkal, rövid- és hosszútávú gépjármű-kölcsönzéssel foglalkozik. A csoport tagjai közé tartozik a Wallis Automotive Europe, a Wallis Motor Pest, a Wallis Motor Duna valamint a Wallis Autókölcsönző. A csoport által képviselt márkák közé tartoznak a BMW személyautók és motorkerékpárok, a Mini, az Isuzu, a Jaguar, a Land Rover, a Maserati, a Ssangyong, és a Sixt rent-a-car.

Tájékoztatás

A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII. törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.
Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani, melyre a jelen oldal nem vállalkozik és nem is alkalmas. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadóval!

HOZZÁSZÓLÁSOK