Az ECB kizárta a Volkswagent az eszközvásárlási programjából

Vasárnapi brit sajtóértesülés szerint az euróövezeti jegybank (ECB) átmenetileg kizárta eszközvásárlási programjából a súlyos csalási botrányba keveredett Volkswagen autóipari csoport pénzügyi szolgáltatási részlegét.
MTI-Eco, 2015. szeptember 27. vasárnap, 16:08
Fotó: MTI/AP

A The Sunday Times című tekintélyes konzervatív vasárnapi brit lap egy bennfentes ECB-forrást idézve azt írta, hogy az eurójegybank egyelőre letiltotta a VW finanszírozási részlege által kibocsátott, eszközzel - vagyis követeléssel - fedezett értékpapírok (ABS) befogadását havi 60 milliárd eurós mennyiségi enyhítési programja keretében.

Piaci források szerint a Volkswagen ABS-konstrukcióinak más befektetői is követhetik a példát, ami értelemszerűen emelné az egyébként is milliárdos bírságokkal és kártérítési perekkel fenyegetett német autóipari csoport hitelpiaci költségeit. A Volkswagen finanszírozási szolgáltató részlegének a júniusi állapot alapján 164 milliárd eurós követelésállománya volt 13,5 millió ügyféllel szemben.

Általános az a londoni elemzői vélemény, hogy a Volkswagennek valószínűleg hosszú távú károkat okozott az ügy. A Moody's Investors Service, amely - csakúgy, mint a másik két nagy nemzetközi hitelminősítő, a Standard & Poor's és a Fitch Ratings - a minap leminősítés lehetőségére utaló negatívra rontotta a Volkswagen adósosztályzati kilátását, ehhez fűzött indoklásában kiemelte azt a véleményét, hogy az amerikai környezetvédelmi előírások szándékos kijátszása nyomán kirobbant botrány az egész világ személyautó-piacán negatív hatással lesz a német cég hírnevére és hitelességére.

Az így kialakult negatív vállalati imázs hosszú ideig fennmaradhat, és ez gyengítheti a Volkswagen piaci pozícióit, márkaértékét és fogyasztói ár/érték-megítélését. Ez végső soron hatást gyakorolhat a Volkswagen jövőbeni jövedelmezőségére is - olvasható a Moody's elemzésében.

A Moody's stabilról negatívra rontotta a Volkswagen Financial Services AG - vagyis a pénzügyi szolgáltatási részleg - osztályzati kilátását is, a Volkswagen Bank besorolásának kilátását pedig pozitívról alakulóra módosította.

Tájékoztatás

A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII. törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.
Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani, melyre a jelen oldal nem vállalkozik és nem is alkalmas. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadóval!

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

Helianthus, 2015.09.27 19:44

@Zodiakus:

,,@Helianthus: Tegyük gyorsan helyre a dolgokat."

Oké, kösz.

Mindenhol a hátérhatalomba botlok:

https://peakshop.hu/man/nitrat-vegyuletek-legujabb-sport-taplalek-kiegeszitokben-miert/

A VW-botrány csak ara jó, hogy az emberiséget testi és szellemi romlásba döntse. Lebuktak megint.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Zodiakus, 2015.09.27 18:05

@Helianthus: Tegyük gyorsan helyre a dolgokat.
Az Otto motorok gázaiban a CO a szennyező elsősorban.Motortechnika és katalizátor kérdése.Jól lehet csökkenteni.
A Dízel motornál a korom,és a NOx a szennyező.A korom szintén motortechnika és katalizátor kérdése.Nos,a NOx az már keményebb dió.Az igazi az lenne ha motor gázai még egy utánhevítőn átmennének,tovább bomlanának.Ez sajnos kivitelezhetetlen.Ezért speciális katalizátorokat szerelnek fel,ami drágább és rosszabb hatásfokú mint az Otto motoré.De mint tudjuk az Otto motor mennyiség,a Dízel minőség szabályzású.Ezért lehet trükközni azzal hogy mérésnél a dízelnél kevesebb gázolajat adagolnak,ami teljesítmény veszteséggel jár,de az értékek rendben vannak.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Helianthus, 2015.09.27 17:17

@Zodiakus:

,,@Helianthus: Most gondolkodom....van amerikai személyautó dízel motorral???Háááá....tttt???"

Nem csak dízel autókra vonatkoznak környezetvédelmi szabályok. Lehet(ne) ellenőrizni mindent ami amerikai.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Zodiakus, 2015.09.27 17:05

@Helianthus: Most gondolkodom....van amerikai személyautó dízel motorral???Háááá....tttt???
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Helianthus, 2015.09.27 16:57

@Zodiakus:

,,@Helianthus: Ha a németeknek lenne eszük, ők az amerikai kocsikat vennék elő. Aztán a többit is."

Félre értetted. nem azt akartam írni, hogy a németek amerikai kocsit vegyenek, hanem a németek az amerikai kocsikat vizsgálnák, tesztelnék.
Egy jenki már elköpte, hogy lenne félnivalójuk az amerikai gyártóknak is. Csak a német kormány böszmesége miatt viszi el a balhét a VW.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html