A napilap pénteki cikke szerint a dokumentum értelmében az MGT-nek egy, a felektől tulajdonilag teljesen független, üzemeltetési gyakorlattal bíró magyarországi céget kell megbíznia a vezetékszakasz működtetésével. A bizottság egy zárójeles megjegyzés erejéig a Mol-tulajdonú FGSZ Zrt.-t ajánlja üzemeltetőnek.

A 35,65 milliárd forintba kerülő beruházás bevételeit a magyar kormány beépítette a jövőbeni gáztarifába, ami a 2015-ös átadást követően néhány tízfilléres tételt tehet ki a több mint százforintos köbméterenkénti díjban. Az, hogy a bevételek miként oszlanak meg majd a vezetéket továbbra is tulajdonló MGT és az üzemeltető között, egyelőre nem ismert. Annyi bizonyos, hogy az összes többi magyarországi gázvezetéket üzemeltető FGSZ szeretne legalább a működtetési költségeihez hozzájutni, míg az MGT-t szorítják a beruházás kifizetésére felvett hitelek - ismerteti a Népszabadság.

Tájékoztatás

A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII. törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.
Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani, melyre a jelen oldal nem vállalkozik és nem is alkalmas. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadóval!