Jól teljesített a Richter főbb piacain, mind Magyarországon, mind pedig a FÁK-országokban szépen emelkedett az árbevétel, az Egyesült Államokban pedig a várt alacsony szintet hozta a társaság. A bruttó eredmény javulása jelezte, hogy a termékszerkezettel sincsen baj, a költségek viszont majdnem 50 százalékkal nőttek, így az üzemi eredmény már elmaradt a várakozásoktól. Az adózott nyereség is csökkent az egy évvel korábbihoz képest, ám az elemzői várakozásokat meghaladta a kedvezőbb pénzügyi eredménynek köszönhetően.

A konszolidált árbevétel 70,839 milliárd forintot tett ki, amely 11,6 százalékos (euróban mérve 10,1 százalékos) emelkedést jelent 2010 azonos időszakához viszonyítva. Magyarországon 2011 első negyedévében 9,499 milliárd forint árbevételt realizált a Richter, amely 8,9 százalékos növekedést jelent. Az árcsökkentések mértéke elhanyagolható volt, miközben az elmúlt két évben bevezetett készítmények forgalma árbevétel növekedést eredményezett. A jelenlegi piacszabályozás előreláthatólag változni fog a második negyedév során - fogalmaz a gyorsjelentés.

A Magyarországon kívüli piacokról származó árbevétel 225,3 millió euró volt, ami 10,5 százalékos növekedés a bázis időszakhoz képest. A FÁK-tagállamokban 14,3 százalékos (dollárban kifejezve 13,4 százalék) növekedés mellett 103,0 millió euró árbevételt értek el. Az Oroszországban valamint az egyéb tagköztársaságok többségében elért jelentős forgalombővülés meghaladta az Ukrajnában realizált árbevétel csökkenést.

Az Európai Unió országaiba irányuló eladások elsősorban az EU15 régióban és Lengyelországban bekövetkezett árbevétel növekedésnek köszönhetően euróban kifejezve 7,1 százalékkal nőttek, amelyet némileg ellensúlyozott a romániai nagy- és kiskereskedelmi szegmens csökkenő értékesítése.

Az USA régió értékesítése dollárban számítva 2,4 százalékkal csökkent 2011 első három hónapjában. Az "Egyéb országok" régióban 2011 első negyedévében a forgalom euróban kifejezve 19,5 százalékkal nőtt.

Az üzleti eredmény 2011 első negyedévében 10,228 milliárd forint volt, ami 9,3 százalékkal alacsonyabb a 2010 azonos időszakában elért értéknél. Az üzleti eredmény alakulásában jelentős szerepet játszott a működési költségekben bekövetkezett nagymértékű növekedés, amely elsősorban az értékesítési és marketing tevékenységgel függ össze, jelentős összegeket költöttek például az orosz értékesítési hálózat fejlesztésére.

Az üzleti eredményhányad 2011 első három hónapjában szokatlanul alacsony, 14,4 százalék volt, a bázisidőszaki 17,8 százalékhoz képest.

Az adózott eredmény 11,194 milliárd volt, ami forintban mérve 3,1 százalékos (euróban számítva 4,6 százalékos) csökkenést jelent a bázisidőszakhoz viszonyítva, elsősorban a magasabb működési költségek következtében.

A teljes részvényszámra vetített egy részvényre jutó eredmény a rendkívüli és egyszeri tételek nélkül számítva 2011 első negyedévében 600 forint/részvény (2,20 euró/részvény) volt, ami forintban számítva 3,2 százalékkal (euróban 4,7 százalékkal) marad el a bázisidőszaki érték mögött.

A Richter negyedéves részvényenkénti eredménye már alig magasabb, mint az Egisé, ami a két részvény közötti olló szűkülésének valószínűségét vetíti előre.

Tájékoztatás

A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII. törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.
Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani, melyre a jelen oldal nem vállalkozik és nem is alkalmas. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadóval!