Ahogy az euró árfolyama egyre közelített a hétfő reggeli kereskedésben az 1,30 dolláros határ felé, úgy lettek egyre idegesebbek a nyugat-európai befektetők, akik az exportra szállító tőzsdei cégek eredményeit féltették a túlzott devizapiaci hatásoktól. A nap végére enyhülő eurókurzusnak köszönhetően a DAX és a CAC-40 stagnálás-közeli állapotban fejezték be a napot, a brit font száguldása azonban mélyre rántotta az FTSE-100 mutatót. A londoni piacon több nagy cég papírja is mélyrepülést mutatott be: a BT Group befektetői megrökönyödve vették tudomásul, hogy a társaság csaknem egymilliárd dollárt fizet ki az Infonet internetszolgáltatóért, a British Airways üzemanyagárak miatti aggodalma pedig átragadta a piacra is, ráadásul a légitársaság osztalékot sem fizet az idei év után. A kontinensen a DaimlerCrysler részvénye remekelt egy felminősítés nyomán, pedig a társaság többségi tulajdonában álló Mitsubishi ismét rémes számokkal állt elő. Az Airbus-tulajdonosaként ismert EADS papírja azonban számguldott, miután kiderült, hogy a repülőgépgyártó egy 5,2 milliárdos malajziai megrendelésből kiütötte a Boeinget. A befektetők értékelték azt is, hogy a Commerzbank a költségek visszafogásának jegyében a vártnál több dolgozóját bocsátja el a befektetési banki üzletágból.

Tájékoztatás

A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII. törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.
Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani, melyre a jelen oldal nem vállalkozik és nem is alkalmas. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadóval!