Újra napirenden van a Barátság kőolajvezeték összekapcsolása az Adria-vezetékkel, vagyis az orosz kőolaj végre eljuthatna a horvátországi Omisalj kikötőjébe, ahonnan a fekete-tengerinél nagyobb kapacitású hajók szállíthatnák tovább - hangzott el az ITDH szervezésében megvalósult ukrán-magyar üzletember-találkozón. Az érintett államok két éve majdnem megegyeztek, ám akkor Ukrajna kevesellte az egységes szállítási díjat. Az Oroszországgal nemrégiben aláirt szerződés már előrelépést jelent, ugyanis az ukránok elfogadták az egy tonna kőolaj 100 kilométerre történő szállítására vonatkozó 64 centes tarifajavaslatot, bár egyelőre csak a jelenlegit meghaladó tranzitmennyiségre. Ez jól jönne a Mol-nak is, hiszen a tulajdonában lévő kőolajvezetékeken a becslések szerint évi ötmillió tonnával több olaj érkezne, vagyis az 500 kilométernyi vezetéket alapul véve 16 millió dolláros pluszbevételt hozna.

Tájékoztatás

A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII. törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.
Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani, melyre a jelen oldal nem vállalkozik és nem is alkalmas. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadóval!