Több mint 150 ezer mérföldet (241 ezer kilométert) repült luxus magánrepülőn tavaly Elon Musk, a Tesla alapítója - írja a Washington Post, amely szerint az üzletember összesen hat és félszer kerülhette volna meg a Földet. Tavaly összesen 250-szer szállt fel Musk különgépe, ennek egy részében üzleti utakra ment, de nyaralni és más okokból is gyakran repülőre szállt.

Az utak többségét a Tesla fizette, ami azért fájhat a részvényeseknek, mert az autógyártó egyelőre égeti a pénzt, több milliárd dolláros adóssága van, és nemrég jelentett be egy körülbelül 3 ezer embert érintő leépítést. 2018 egyébként is Musk karrierjének - saját elmondása szerint - "legnehezebb és legfájdalmasabb" éve volt. A vállalat eközben volt, hogy hetente 100 millió dolláros veszteséget termelt. A Tesla szerdán teszi közzé éves eredményeit, és könnyen lehet, hogy a részvényeseknek ezekről a rengeteg útjáról is be kell majd számolni.

A magánrepülőzés csak egy újabb elem a botrányok sorában, amelyek a legmegosztóbb üzletember-celebritásához köthetők az elmúlt évből. Musk kiverte már a biztosítékot azzal, hogy az ellenfelét idiótának, egy thai búvárt pedig pedofilnak nevezte, marihuánát szívott egy élő interjúban, a hatóságok pedig megbüntették a befektetők félrevezetése miatt. Mindez végül a Teslánál az elnöki székébe került.

A magánrepülőző Tesla-vezér ráadásul harcos környezetvédőnek tartja magát, folyamatosan kampányol a megújuló energia használata mellett. Ehhez képes néhány nappal azután, hogy tavaly szeptemberben a fosszilis üzemanyagok használatát az emberiség történetének legostobább kísérletének nevezte, 300 mérföldet magánrepülőzött és több ezer liter kerozint égetett el, pusztán azért, hogy megnézzen egy videojáték meccset.

A Tesla egyelőre azzal védekezik a magánrepülő-használat kapcsán, hogy amíg fel nem találják a teleportálást, Elon Musk kénytelen repülni, hogy hatékonyan elláthassa a feladatait. Musk vagyonát 20 milliárd dollárra (több mint 5600 milliárd forintra) teszik, de a magánrepülő számláit, üzemanyagköltségét és a személyzet fizetését a Tesla állja. A gépet magát egyébként papíron a SpaceX, a rakétákat gyártó cég üzemelteti, amely 2017-ben egy 700 ezer dolláros számlát nyújtott be erről a Teslának.

Az autógyártó vállalat egyébként azt állítja, Musk magáncélú útjainak a költségét nem fizeti, és utanként egyeztetnek arról, ki állja a költségeket. A magángép egyénként egy 2015-ös évjáratú Gulfstream G650ER, amelynek a listaára 70 millió dollár. Ez a világ egyik leggyorsabb és legnagyobb repülési távolságú gépe, mindössze néhány száz darabot gyártottak belőle.

Más amerikai cégvezetők és milliárdosok is magánrepülőznek egyébként, de közel sem annyit, mint a Tesla alapítója. Az Amazon vezére, Jeff Bezos ugyanilyen magángéppel jár, de tavaly több 100-szal kevesebb alkalommal szállt fel, mint Musk. Tim Cook, az Apple első embere pedig 2017-ben mindössze 97 ezer dollárt költött magánrepülőzésre, a töredékét a Tesla-vezér 700 ezer dolláros költésének.

Tájékoztatás

A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII. törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.
Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani, melyre a jelen oldal nem vállalkozik és nem is alkalmas. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadóval!